عقب نشینی یکهزار نظامی آمریکایی از شمال سوریه به مناطق جنوبی

عقب نشینی یکهزار نظامی آمریکایی از شمال سوریه به مناطق جنوبی
يکشنبه 21 مهر 1398 - 17:23

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد یک هزار نظامی این کشور از پایگاه خود در شمال سوریه به مناطق جنوبی آن عقب نشینی خواهند کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رسانه ها، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به نظامیان مستقر درشمال سوریه دستور داده که به سوی بخش های جنوبی تغییر مکان دهند، اما خاک سوریه را ترک نکنند.

یک مقام آمریکایی دیگر که نامش منتشر نشده، گفته با پیشروی نیروهای ارتش ترکیه در شمال سوریه، بخش کوچکی از نیروهای ما پایگاهی در شمال سوریه را ترک کرده اند.

به گزارش ایرنا، نیروهای ارتش ترکیه روز چهارشنبه با حمله به بخش های کردنشین شمال سوریه، وارد این منطقه شدند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه این عملیات را «چشمه صلح» نام نهاده و اعلام کرده که علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) خواهد بود که آنکار را آنها را ترویست می داند.

حمله ترکیه به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت گرفته و تنها در دو روز نخست دست کم ۱۵۰ قربانی گرفته است.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (سوم شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا چهار فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه خاطرنشان کرد: بیش از 100 هزار نفر از ساکنان محلی که از مناطق جنگی گریخته‌اند، خود را به شهرهای حسکه، قمیشلی و مناطق اطراف آن رسانده‌اند.

وی ادامه داد: بخش‌های بزرگی از مناطق استان حسکه توسط دولت محلی مناطق شمال شرق سوریه اداره می‌شود که تحت نظر آمریکا و شرکایش در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها