افتتاح پارک بازگشت، پیام چالش برانگیز غزه به رژیم صهیونیستی

افتتاح پارک بازگشت، پیام چالش برانگیز غزه به رژیم صهیونیستی
يکشنبه 21 مهر 1398 - 21:00

افتتاح پارک "بازگشت" در شرق غزه و در محل برپایی راهپیمایی های بازگشت و شکست تحریم، به مثابه پیام چالش برانگیز برای رژیم صهیونیستی است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

هدف فلسطینی ها از افتتاح این پارک در شرق غزه که از 78 هفته پیش تاکنون هر جمعه صحنه برپایی راهپیمایی های بازگشت بوده، تشویق کشاورزان به اصلاح زمین های کشاورزی است که نیروهای اشغالگر اسرائیلی آن را نابود کرده اند.

احداث این پارک در شرق غزه علاوه بر چالش طلبی اسرائیل به مثابه تاکید بر حق فلسطینی ها برای برخورداری از رفاه و زندگی آرام و در سرزمین خود با وجود خشونت و سرکوب ارتش رژیم صهیونیستی است.

"صلاح البردویل" یکی از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به ایرنا گفته، بهره برداری از سراسر سرزمین فلسطین حق همه فلسطینی ها است و ما هر جمعه با برپایی راهپیمایی های بازگشت بر حق خود تاکید کرده و اعلام می کنیم زمانی که وقت آن برسد برای بازگشت به سرزمین خود پیشروی خواهیم کرد.

این عضو ارشد جنبش حماس تاکید کرد: هیئت ملی راهپیمایی بازگشت تصمیم دارد پارک هایی را در هر پنج اردوگاه بازگشت احداث کند.

"خالد البطش" عضو مجلس سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رئیس هیئت ملی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره غزه نیز گفت: ملت فلسطین در غزه با وجود تحریم، اشغال، کشتار و فقر عزم خود را برای برخورداری از زندگی شرافتمندانه جزم کرده و نبرد با دشمن صهیونیستی فقط در صورت احیای کامل حقوق سلب شده فلسطینی ها پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد: ما اینجا گردهم آمده ایم تا به دشمن ثابت کنیم ملت ما قادر به مبارزه و سازندگی و برخورداری از زندگی شرافتمندانه است.

البطش تاکید کرد: احداث پارک به تدریج با فراهم شدن همه امکانات لازم در مناطق مختلف غزه اجرا خواهد شد.

نائل ابوعوده رئیس دفتر سیاسی جنبش مجاهدین فلسطین نیز خاطرنشان کرده که کودکان فلسطینی حق دارند از زندگی خوب و راحتی برخوردار باشند و تحریم و محاصره آنان پایان یابد.

پارک بازگشت در زمینی به مساحت هشت هزار متر در شرق غزه احداث شده است و تلاش برای احداث پارک های مشابه در سایر اردوگاه های بازگشت نیز ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها