ارتش سوریه وارد شهرک "تل تمر" در نزدیکی مرز ترکیه شد

دوشنبه 22 مهر 1398 - 08:46

طلیعه داران ارتش سوریه صبح امروز دوشنبه، در راستای اجرای توافق با "نیروهای سوریه دموکرات" (قسد)، وارد شهرک "تل تمر" در شهر مرزی رأس العین شدند؛ این شهر در کنترل نیروهای قسد بود.

العالم - سوریه

کاروان بزرگی از نیروهای سوریه شامل افسران و افراد تیپ پنجم مرزبانان در نخستین ساعت های سپیده دم امروز دوشنبه مسیر خود را از پایگاه حسکه به سمت مناطق شمالی این استان آغاز کرده و به شهرک "تل تمر" رسیدند.

به گزارش رسانه ها اهالی این شهرک به استقبال این نیروها شتافته و با سر دادن شعار، ورود آنها را خوشآمد گفتند.

گفتنی است پیش از این منابع نزدیک به فرماندهان کرد در شهر قامشلی از توافق بین فرماندهان کرد و دولت سوریه و هماهنگی کامل بین آنها در سراسر مناطق تحت کنترل "قسد" خبر داده بودند. این توافق با نظارت و ضمانت های کامل روسیه اجرا می شود.

ارتش ترکیه روز چهارشنبه 16 مهر عملیات نظامی خود را با عنوان "چشمه صلح" در شمال سوریه به منظور نابودی کامل آنچه که "گذرگاه تروریسم" نامیده است، آغاز کرد.

هدف ترکیه از این عملیات نابودی یگان های دفاع مردمی کرد است که به گفته آنکارا شاخه نظامی "حزب کارگران کردستان" است و در قالب "نیروهای سوریه دموکرات" فعالیت می کند؛ این نیروها سالها با حمایت آمریکا با گروه تروریستی داعش جنگیدند.

حملات ترکیه به شمال سوریه با موجی از اعتراضات جهانی و منطقه ای روبرو شد، این تجاوز همچنین هزاران شهروند ساکل شمال سوریه را آواره کرد.

پربیننده ترین خبرها