آغاز مذاکرات صلح سودان در جوبا و اعتراضات در کردفان

 آغاز مذاکرات صلح سودان در جوبا و اعتراضات در کردفان
دوشنبه 22 مهر 1398 - 15:59

رئیس شورای حاکمیتی سودان با هدف آغاز مذاکرات با گروه‌های مسلح، امروز بنا به دعوت رئیس‌جمهور سودان جنوبی به این کشور سفر کرد.

العالم - آفریقا

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان امروز دوشنبه وارد شهر جوبا پایتخت سودان جنوبی شد.

این سفر البرهان به جوبا بنا به دعوت «سلواکر میاردیت» رئیس‌جمهور سودان جنوبی به منظور مشارکت در افتتاحیه نشست مذاکرات صلح بین دولت سودان و گروه‌های مسلح این کشور، صورت گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری سودان (سونا)، البرهان در فرودگاه جوبا مورد استقبال رئیس‌جمهور سودان جنوبی و تعدادی از مقامات این کشور قرار گرفت.

افتتاحیه مذاکرات صلح امروز دوشنبه در جوبا برگزار می‌شود و قرار است رئیس‌جمهور سودان جنوبی و نیز روسای جمهوری اوگاندا، کنیا، سومالی، جیبوتی، «ابی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی، «ابی احمد» نخست‌وزیر مصر و تعدادی دیگر از مسئولان منطقه‌ای و بین‌المللی در این نشست حضور داشته باشند.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی گزارش داد که نخست‌وزیر اتیوپی، نخست‌وزیر مصر و رئیس‌جمهور اوگاندا نیز وارد جوبا شده و مورد استقبال سلواکر میاردیت قرار گرفتند.

رئیس‌جمهور سودان جنوبی به دنبال سرنگونی رژیم «عمر البشیر»رئیس‌جمهور سابق سودان، طرح ابتکاری برای میانجی‌گری بین شورای نظامی و گروه‌های مسلح این کشور را با هدف دستیابی به حل‌وفصل مسالمت‌آمیز منازعات ارائه کرده بود و سپتامبر گذشته دولت سودان و گروه‌های مسلح با دعوت جوبا برای مذاکرات موافقت کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها