گزارش لحظه به لحظه العالم از هفتمین روز تجاوز ترکیه به سوریه؛

ارتش سوریه کنترل کامل «منبج» را به‌دست گرفت/ استقرار قریب‌الوقوع ارتش سوریه در عین العرب/ طرح شوم آمریکا برای انتقال داعشی ها/ رویارویی ارتش سوریه و آمریکا در مسیر شهر منبج

ارتش سوریه کنترل کامل «منبج» را به‌دست گرفت/ استقرار قریب‌الوقوع ارتش سوریه در عین العرب/ طرح شوم آمریکا برای انتقال داعشی ها/ رویارویی ارتش سوریه و آمریکا در مسیر شهر منبج
سه شنبه 23 مهر 1398 - 14:26

ترکیه چهارشنبه 17 مهر، پس از اعلام رجب طیب اردوغان، حملات خود به شمال سوریه را آغاز کرد، این حملات همچنان ادامه دارد و منجر به کشته زخمی شدن شماری از شهروندان سوری و وخیم تر شدن شرایط برای آوارگان شده است.

العالم - سوریه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ساعت 16 چهارشنبه 17 مهر، حمله به شمال شرق سوریه را اعلام کرد. ترکیه هدف از این تهاجم را حمله به «یگان‌های مدافع خلق» موسوم به «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» و داعش اعلام کرده است. آنکارا پیشتر هدف خود از این اقدام نظامی را ایجاد «منطقه امن» برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان عنوان کرده بود.

همزمان با شلیک نخستین گلوله‌های جنگی ترکیه به سمت سوریه، موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها علیه این اقدام به راه افتاده و مقام‌های سیاسی کشورهای مختلف تکاپو برای یافتن یک راه‌حل عملی در این منطقه را آغاز کردند.

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز اول تجاوز ترکیه به شمال سوریه

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز دوم تجاوز ترکیه به شمال سوریه

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز سوم تجاوز ترکیه به شمال سوریه

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز چهارم تجاوز ترکیه به شمال سوریه

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز پنجم تجاوز ترکیه به شمال سوریه

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز ششم تجاوز ترکیه به شمال سوریه


►گزارش لحظه به لحظه از عملیات نظامی ترکیه به سوریه

22:41 | وزرای دفاع روسیه و آمریکا طی گفت‌و‌گوی تلفنی آخرین تحولات جاری منطقه به ویژه بعد از حمله ترکیه به شمال سوریه را ارزیابی کردند.


21:59 | آنکارا: با حمایت دنیا یا بدون آن، به عملیات در سوریه ادامه می‌دهیم

دولت ترکیه اعلام کرد این کشور چه با حمایت و چه بدون حمایت دنیا، به عملیات خود علیه «تروریست‌ها» در شمال سوریه ادامه خواهد داد. (جزئیات بیشتر)


21:51 | روسیه: ترکیه می‌تواند فقط تا 10 کلیومتر در خاک سوریه نفوذ کند

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه می‌گوید دولت ترکیه قول داده بعد از پایان عملیات نظامی خود در شمال سوریه، از این کشور خارج شود. (جزئیات بیشتر)


21:06 | نظامیان روسیه در حال گشت‌زنی در حوالی منبج هستند

منابع خبری روز سه‌شنبه از گشت‌زنی نظامیان روسیه در حوالی منبج سوریه خبر داده‌اند. (جزئیات بیشتر)


20:56 | رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه گفت که برای حصول اطمینان از وضعیت اردوگاه‌های محل اسکان اسرای داعش، به عراق سفر خواهد کرد.


20:46 | ظریف در پیامی توئیتری خواستار پایان تهاجم به سوریه بر اساس توافق آدنا شد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری نوشت در حال حاضر ضرورت دارد که بر اساس توافق آدانا (ADANA) به تهاجم به سوریه پایان داده شده و تمامی نگرانی ها رفع شود. در عین حال ضرورت دارد که اصول اساسی JUS IN BELLO (قوانین مربوط به آغاز جنگ) کاملاً رعایت شود، به این معنی که بین غیرنظامیان و جنگجویان تمایز قائل شده و از تحمیل رنج های غیرضروری جلوگیری شود.


19:52 | خبرنگار العالم: ارتش ترکیه و ارتش آزاد مورد حمایتش پس از درگیری هایی با قسد ، از روستای العالیه در شرق راس العین عقب نشینی کردند.

19:43 | سیطره ارتش سوریه بر بیش از 1000 کیلومتر مربع در شمال این کشور

وزارت دفاع روسیه می‌گوید نیروهای ارتش سوریه طی چند روز گذشته مساحتی بالغ بر هزار کیلومتر مربع را در شمال این کشور به سیطره خود درآورده‌اند. (جزئیات بیشتر)


18:20 | سخنگوی نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که «بوریس جانسون» و رئیس‌جمهور فرانسه صبح امروزدر خصوص حمله آنکارا به شمال سوریه رایزنی و درباره آن ابراز نگرانی کردند.


18:07 | روسیه: اجازه درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهیم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه ضمن تأکید بر تأمین امنیت مرز سوریه-ترکیه از طریق استقرار نظامیان سوریه در مرز دو کشور، گفت که مسکو اجازه وقوع درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهد. (جزئیات بیشتر)


18:05 | منابع آگاه در سازمان ملل متحد اعلام کردند نشست شورای امنیت درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه فردا چهارشنبه برگزار خواهد شد.


17:57 | ائتلاف آمریکا رسما خروجش از «منبج» را اعلام کرد

سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه رسما اعلام کرد نیروهای این ائتلاف، شهر «منبج» واقع در شمال سوریه را ترک کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)


17:20 | گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و ترکیه در باره سوریه

وزرای خارجه آمریکا و ترکیه به صورت تلفنی گفت‌وگو و درباره تحولات اخیر در شمال سوریه رایزنی کردند. (جزئیات بیشتر)


14:32 | استقرار قریب‌الوقوع ارتش سوریه در عین العرب

تجاوز ترکیه به شمال سوریه در حالی وارد هفتمین روز خود شده است که گفته می‌شود به زودی نیروهای ارتش سوریه در شهر عین العرب مستقر خواهند شد. (جزئیات بیشتر)


14:00 | وزارت دفاع روسیه: ارتش سوریه کنترل کامل «منبج» در حومه استان رقه را به‌دست گرفت.


14:18 | رفتارهای شرم آور نیروهای ترک در حومه شمالی حسکه

خبرنگار سانا گزارش داد نیروهای ترکیه پس از غارت منازل تعدادی از شهروندان در روستاهای منطقه تل تمر و رأس العین در حومه شمالی حسکهآ آنها را به آتش کشیدند. (جزئیات بیشتر)


13:28 | هشدار الحشد الشعبی درباره احتمال آزادی هزاران داعشی در سوریه

نایب رئیس سازمان «الحشد الشعبی» تأکید کرد که در پی رخدادهای سوریه، احتمال دارد که هزاران نفر از عناصر گروه تروریستی داعش از زندان‌ها آزاد شوند. (جزئیات بیشتر)


12:37 | نمایندگان کنگره، تحریم‌های ترامپ علیه ترکیه را ناکافی خواندند

نمایندگان کنگره آمریکا با ناکافی خواندن اقدامات تنبیهی ترامپ علیه ترکیه تأکید کردند که در حال آماده‌سازی لایحه تحریمی‌ جدید علیه آنکارا هستند. (جزئیات بیشتر)


12:28 | ترکیه: کردها زندان داعشی‌ها در شمال سوریه را تخلیه کرده‌اند

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید که نیروهای «ی پ گ»، یک زندان محل نگهداریِ عناصر داعش را در شمال سوریه تخلیه کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)


11:45 | رویارویی ارتش سوریه و آمریکا در مسیر شهر منبج

خودروهای ارتش سوریه در مسیر پیشروی به سمت شهر «منبج» با کاروان نظامی آمریکا که در حال عقب‌نشینی از این شهر هستند رو در رو شدند. (جزئیات بیشتر)

رویارویی ارتش سوریه و آمریکا در مسیر شهر منبج


11:36 | اردوغان: اتحادیه عرب مشروعیت ندارد/ جهان از عملیات ما در سوریه حمایت کند

رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار یک یادداشت در رسانه آمریکایی ضمن رد انتقادهای بین‌المللی درباره عملیات نظامی آنکارا در سوریه، پاسخ تندی به مواضع اروپایی‌ها و به ویژه اتحادیه عرب داده است. (جزئیات بیشتر)


11:12 | آمریکا خارج کردن کلاهک‌های اتمی خود از ترکیه را بررسی می‌کند

روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از منابع مطلع نوشته است که با افزایش تنش میان واشنگتن و آنکارا، ممکن است آمریکا کلاهک‌های اتمی خود را که در پایگاه «اینجرلیک» مستقرند، از ترکیه خارج کند. (جزئیات بیشتر)


10:44 | طرح آمریکا برای انتقال 3000 داعشی از سوریه به عراق

یک کارشناس مسائل امنیتی عراق خبر داد که آمریکا قصد دارد سه هزار عنصر داعش را که در سوریه حضور دارند، به عراق انتقال دهد و برای این کار، سه منطقه را نیز تعیین کرده است. (جزئیات بیشتر)


10:25 | ترکیه تحریم های آمریکا را بی تاثیر خواند/ وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه گفت: تحریم های واشنگتن علیه آنکارا هیچ دست آوردی نخواهد داشت و ما همچنان به عملیات نظامی در شمال سوریه ادامه می دهیم.


07:03 | ماکرون درباره بازگشت داعش هشدار داد

رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با همتایان آمریکایی، ترکیه‌ای و عراقی خود درباره افزایش خطر بازگشت تروریست‌های داعشی به قدرت بعد از عملیات نظامی آنکارا در سوریه هشدار داد.


04:26 | آمریکا دو وزارتخانه و سه وزیر ترکیه را تحریم کرد

کاخ سفید از تحریم دو وزارتخانه و سه وزیر ترکیه دولت ترکیه به دلیل عملیات نظامی یک‌جانبه این کشور در شمال سوریه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

خبر در حال تکمیل است ...

پربیننده ترین خبرها