لودریان در کنفرانس مطبوعاتی با وزیرخارجه عراق:

بازگشت داعش، خطری است که عراق و سوریه را تهدید می‌کند/ تلاش می کنیم تا از شدت تنش میان واشنگتن و تهران کم کنیم

بازگشت داعش، خطری است که عراق و سوریه را تهدید می‌کند/ تلاش می کنیم تا از شدت تنش میان واشنگتن و تهران کم کنیم
پنج‌شنبه 25 مهر 1398 - 12:07

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه عراق گفت برای برگزاری نشستی با ائتلاف بین المللی با هدف بررسی بازتاب های تجاوز ترکیه به سوریه تلاش خواهیم کرد.

العالم - عراق

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که صبح امروز (پنج‌شنبه) وارد بغداد شده، پس از دیدار با «محمدعلی حکیم» وزیر خارجه عراق، با وی در نشست خبری مشترک حاضر شد.

در این نشست خبری، وزیر خارجه عراق تأکید کرد که تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ کرده‌اند تا مانع نفوذ تروریست‌ها از سوریه به عراق شوند.

شبکه خبری «الجزیره» به نقل از الحکیم گزارش داد که «بر تمامیت ارضی سوریه تأکید داریم و اینکه دولت دمشق، تنها ضامن این مسئله است».

وی با بیان اینکه «بر لزوم کاهش تنش بین تهران و واشنگتن تأکید کردیم»، خاطر نشان کرد که با وزیر خارجه فرانسه، مسئله «نفوذ ترکیه در سوریه» را بررسی و بر تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند.

الحکیم با اشاره به لزوم پایان بخشیدن به حضور تروریست‌های خارجی و عرب در سوریه، گفت عراق تلاش‌های دیپلماتیک زیادی انجام داده تا وضعیت منطقه آرام شود.

لودریان نیز در این نشست، گفت: «سفر من به عراق برای بررسی نفوذ ترکیه در شمال سوریه است».

وی با بیان اینکه بازگشت داعش، خطری است که عراق و سوریه را تهدید می‌کند، افزود: «تلاش خواهیم کرد نشستی با ائتلاف بین‌المللی [موسوم به ضد داعش] داشته باشیم تا پیامدهای تجاوز ترکیه [به سوریه] را بررسی کنیم».

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها