توزیع روزانه ۷۵۰ هزار غذای نظری میان زائران اربعین از سوی آستان قدس علوی

توزیع روزانه ۷۵۰ هزار غذای نظری میان زائران اربعین از سوی آستان قدس علوی
پنج‌شنبه 25 مهر 1398 - 13:43

بخش میزبانی از زائران آستان قدس علوی اعلام کرد: تعداد وعده های سه گانه غذایی توزیع شده در میان زائران اربعین امام حسین علیه السلام به ۷۵۰ هزار وعده رسیده است.

العالم ـ عراق

به گزارش «الفرات نیوز»، «أثیر سعد» معاون مسئول بخش میزبانی از زائران در آستان قدس علوی گفت: هم اکنون ۵۰۰ عراقی و غیر عراقی به طور داوطلبانه با این بخش مشغول همکاری هستند.

وی افزود: این بخش از اول ماه صفر برای میزبانی از زائران و توزیع روزانه وعده های سه گانه صبحانه، نهار و شام در میان آنان پنج پایگاه را افتتاح کرد که اسامی این پایگاه ها شامل مقداد، عمار بن یاسر، مالک اشتر، امام حسن مجتبی علیه السلام و جابر الانصاری است.

اثیر اظهار داشت : این بخش همچنین برای پذیرایی از زائران و تامین اقامت برای آنان در جاده نجف به کربلا دارالضیافه مقداد واقع در عمود ۲۳۴ و موکب حیدر کرار واقع در عمود ۹۹ و موکب میزبانی در شهرک امام رضا علیه السلام را راه اندازی کرده است.

به گزارش ایرنا، معاون مسئول بخش میزبانی از زائران در آستان قدس علوی در ارتباط با موکب های پذیرایی مستقر در شهر نجف وابسته به این آستان هم ابراز داشت: هم اکنون موکب «بطل خیبر» (قهرمان خیبر) و موکب ساقی کوثر و موکب «حامل اللواء» (پرچمدار دشت نینوا) و موکب قاسم بن الحسن علیه السلام و دارالضیافه صحن فاطمه زهرا علیها السلام و موکب امام حسن مجتبی (ع) متعلق به دبیرخانه آستان قدس علوی روزانه بین ۱۵ تا ۳۰ هزار وعده غذایی در میان زائران تقسیم می کنند.

وی در ارتباط با سایر موکب ها گفت: هم اکنون ده ها موکب خدمات رسان متعلق به شهر نجف و خارج از عراق زیر نظر آستان قدس علوی روزانه دستکم بین ۱۰ تا ۳۰ هزار وعده غذایی توزیع می کنند و با افزایش یافتن تعداد زائران شمار وعده های غذایی تهیه و توزیع شده در میان آنان نیز افزایش خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها