آغاز همایش بین المللی یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل _ تهران

آغاز همایش بین المللی یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل _ تهران
دوشنبه 29 مهر 1398 - 10:10

نخستین کنفرانس یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل با حضور وزیر امور خارجه، وزیر اطلاعات و تعدادی از کارشناسان داخلی و خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی تهران آغاز شد.

العالم - ایران / سیاسی

این کنفرانس به دنبال تبیین حد و مرز‌های چالش یک جانبه‌گرایی در برابر موضوعات متعدد حقوق بین‌الملل است که در آن ابعاد مختلف یک جانبه‌گرایی در حقوق بین‌الملل از جمله در محیط حوزه زیست، حقوق بشر بین‌الملل، صلح و امنیت ملی، سازمان‌های بین‌المللی، حل و فصل اختلافات بین‌المللی و نیز آثار اقدامات یک جانبه آمریکا بر حقوق بین‌الملل و مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها در همراهی با موارد نفی حقوق بین‌الملل و ... با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه مورد بررسی قرارمی‌گیرد.

تاکنون چهار پیش نشست تخصصی این کنفرانس، در تعدادی از دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شیراز، دانشگاه رازی کرمانشاه و دانشکده نفت تهران با عنوان پیامد‌های حقوقی – سیاسی یک جانبه‌گرایی آمریکا در جامعه بین‌الملل، ابعاد حقوقی خروج آمریکا از برجام و آینده امنیت بین‌المللی، یک جانبه‌گرایی آمریکا، معاهدات بین‌المللی و آینده امنیت دسته‌جمعی و مدیریت تکانه‌های ناشی از تحریم و رفتار دول مختلف بر حوزه انرژی» برگزار شده است.

همچنین متخصصان بیش از ۱۰ کشور مقالات خود را به دبیرخانه این کنفرانس ارسال کرده‌اند. در این نشست ۲۶ سخنرانی علمی خواهد شد که ۱۶ نفر آن‌ها از اساتید دانشگاه‌های کشور و ۱۰ نفر دیگر از سخنرانان میهمانان خارجی هستند.

گفتنی است، این کنفرانس با همکاری موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود و در آن اساتید و متخصصان برجسته حقوق و روابط بین‌الملل از کشور‌های ایتالیا، هند، روسیه، فنلاند، لهستان، پاکستان، ازبکستان، روسیه، مقدونیه و افغانستان حضور دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها