رئیس جمهور لبنان: حوادث جاری در خیابان ها بیانگر ناراحتی مردمی است

رئیس جمهور لبنان: حوادث جاری در خیابان ها بیانگر ناراحتی مردمی است
دوشنبه 29 مهر 1398 - 12:08

میشل عون، رئیس جمهور لبنان در نشست هیات دولت گفت: حوادث جاری در خیابان ها بیانگر ناراحتی مردمی است اما تعمیم دادن فساد به همه ظلم بزرگی است.

العالم - لبنان

رئیس جمهوری لبنان در کاخ ریاست جمهوری بعبدا در نشست با اعضای کابینه دولت با اشاره به تظاهرات خیابانی مردم گفت: حوادث جاری در خیابان ها بیانگر ناراحتی مردمی است.

وی یادآور شد: باید حساب های بانکی تمام کسانی که مسئولیت وزارتی در حال اینده دارند شفاف شود

ساعتی پیش خبرگزاری رویترز از توافق میان الحریری و شرکای دولت خبر داد، براساس گزارش این خبرگزاری، نخست‌وزیر لبنان برای انجام اقدامات اصلاحی با شرکای خود در دولت موافقت کرده است.

یک شبکه لبنانی در گزارشی مفاد 24 گانه طرح نخست‌وزیر این کشور برای خروج از وضعیت فعلی را توضیح داد که از جمله این مفاد کاهش پنجاه درصدی حقوق تمام وزرا و نمایندگان فعلی و سابق پارلمان لبنان است.

لبنانی ها از جمعه شب تا امروز به صورت پیوسته در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت، وضع مالیات، فقر و ... به خیابانها ریختند. تظاهرات در لبنان واکنش مقامات دولتی این کشور را برانگیخت و در پی آن سعدالحریری، نخست وزیر این کشور، جمعه از فرصت 72 ساعته به شرکای دولت برای اصلاح و تغییر روند موجود خبر داده بود که امروز این ضرب العجل به پایان می رسد و پیش بینی می شود در جلسه کابینه اصلاحات در نظر گرفته شده، رسما اعلام شود.

گفتنی است، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی روز شنبه نسبت به تشدید بحران در این کشور هشدار داد و اعلام کرد که این جنبش با استعفای دولت موافق نیست.

پربیننده ترین خبرها