دیدار وزیر دفاع آمریکا با معاون وزیر دفاع سعودی در ریاض

دیدار وزیر دفاع آمریکا با معاون وزیر دفاع سعودی در ریاض
سه شنبه 30 مهر 1398 - 11:34

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا شب گذشته (دوشنبه) وارد عربستان سعودی شد و با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.

العالم _ عربستان سعودی

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا شب گذشته (دوشنبه) در سفری از پیش اعلام نشده وارد عربستان سعودی شد و در اولین دیدار رسمی خویش با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع و پسر شاه سعودی گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این دیدار روابط واشنگتن و ریاض و «همکاری‌های استراتژیک و نظامی» دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین دو طرف در خصوص مسائل امنیتی و دفاعی و تهدیدات مشترک گفت‌و‌گو کردند.

این نخستین سفر «مارک اسپر» در سمت وزیر دفاع آمریکا به ریاض است و پیش‌بینی می‌شود با «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور نیز دیدار کند.

او شب گذشته بعد از ورود به ریاض با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا که مسئول عملیات‌های نظامی در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) و افغانستان است دیدار کرد.

خبرگزاری رویترز در خصوص این سفر نوشت: «احتمالاً یکی از مقاصد وزیر دفاع آمریکا اطمینان دادن به عربستان سعودی، در شرایطی است که تنش‌ها میان ریاض و تهران افزایش یافته است.»

پربیننده ترین خبرها