پوتین اوضاع سوریه را «دشوار» توصیف کرد

پوتین اوضاع سوریه را «دشوار» توصیف کرد
سه شنبه 30 مهر 1398 - 18:02

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه در حال حاضر شرایطی «دشوار» در سوریه حاکم است، گفت امیدوار است روابط خوب مسکو و آنکارا بتواند به حل وضعیت کنونی کمک کند.

العالم - ترکیه

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه با «دشوار» و «حساس» خواندن وضعیت سوریه، گفت امیدوار است روابط خوب میان مسکو و آنکارا به آرام شدن اوضاع کمک کند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پوتین در آستانه دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، گفت: «اوضاع سوریه دشوار و حساس است و همه ما این را می‌دانیم.»

او گفت امیدوار است سطح بالای روابط میان روسیه و ترکیه بتواند به یافتن راه‌حلی برای وضعیت فعلی کمک کند.

پیش از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی پوتین گفته بود که در دیدار امروز میان رؤسای‌جمهور روسیه و ترکیه مسئله مناقشات اخیر میان واشنگتن و آنکارا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پسکوف پیش‌بینی کرد که دیدار پوتین با اردوغان «طولانی و پیچیده» باشد. وی گفت پوتین می‌خواهد در دیدار با اردوغان از جزئیات طرح ترکیه در مورد سوریه اطلاع یابد.

ترکیه از دو هفته پیش به بهانه «مقابله با تروریست‌ها» و «ایجاد منطقه‌ای امن برای اسکان آوارگان سوری» در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه عملیات نظامی آغاز کرده است. دمشق این عملیات را محکوم کرده و آن را اشغالگری خوانده است. با این حال، آنکارا شبه نظامیان کرد را تهدیدی برای خود خوانده و تأکید کرده که قصد دارد مناطق مرزی را از گروه‌های وابسته به «پ‌ک‌ک» پاکسازی کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها