ترکیه: آمریکا عقب‌نشینی کامل کردها از شمال شرق سوریه را تایید کرد

ترکیه: آمریکا عقب‌نشینی کامل کردها از شمال شرق سوریه را تایید کرد
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 06:56

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که آمریکا خروج کامل شبه‌نظامیان کرد از منطقه امن در شمال شرق سوریه را به اطلاع آنکارا رسانده است.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که آمریکا بامداد چهارشنبه و در پایان مهلت ۱۲۰ ساعته توافق آتش‌بس موقت، عقب‌نشینی کامل نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) را به اطلاع آنکارا رسانده است.

وزارت دفاع ترکیه یادآوری کرد که در حال حاضر نیازی به اقدام نظامی در شمال شرق سوریه خارج از منطقه عملیات فعلی نیست.

وزارت دفاع ترکیه با تاکید بر اینکه آنکارا هرگز اجازه نخواهد داد کریدور تروریستی در مرزهای جنوبی‌اش تشکیل شود، افزود: ترکیه با قاطعیت به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

ساعاتی قبل رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با اعلام اتمام مهلت توافق آتش‌بس، گفته بود که آمریکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده است.

اردوغان تاکید کرد که با توجه به اتمام این مهلت، ترکیه اقدام‌های لازم را برخواهد داشت، و افزود: اگر مماشات کنیم، راه را برای سازمان‌های تروریستی باز کرده‌ایم.

رئیس جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه راهی سوچی شد و بیش از شش ساعت و ۳۰ دقیقه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پشت درهای بسته مذاکره کرد.

محور اصلی این مذاکرات وضعیت سوریه با توجه به عملیات نظامی «چشمه صلح» بود که ترکیه از دو هفته پیش، آن را با وجود مخالفت جامعه جهانی آغاز کرد.

روسیه و ترکیه در جریان مذاکرات رئیسان جمهوری دو کشور تفاهمنامه‌ای ۱۰ ماده‌ای را درباره اوضاع امنیتی شمال سوریه امضا کردند.

پربیننده ترین خبرها