نخستین اظهارات وزیر خارجه جدید عربستان پس از انتصاب

نخستین اظهارات وزیر خارجه جدید عربستان پس از انتصاب
پنج‌شنبه 2 آبان 1398 - 10:07

فیصل بن فرحان بن عبد الله، وزیر امور خارجه جدید عربستان، از ملک سلمان پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به دلیل انتصاب خود به پست جدید تشکر کرد.

العالم - عربستان سعودی

وزارت خارجه عربستان نیز یادداشت توییتری فیصل بن فرحان، وزیر خارجه جدید را منتشر کرد. وی در این یادداشت بابت انتصاب خود به این سمت و پیوستن به "خاندان دیپلماسی عربستان" ضمن ابراز خوشحالی و غرور، آمادگی خود را برای همکاری با کارکنان و عناصر این وزارت خانه در داخل و خارج عربستان به هدف "تحقق آرمان های حکومت و خدمت به منافع ملی" اعلام کرد.

ملک سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان روز چهارشنبه طی فرمانی، فیصل بن عبد الله را به عنوان وزیر خارجه این کشور، جایگزین ابراهیم العساف کرد.

به گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، ابراهیم بن عبد العزیز العساف نیز به عنوان وزیر مشاور در دولت و عضو کابینه منسوب شد.

ابراهیم العساف سال گذشته پس از جنجالی شدن موضوع قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به جای «عادل الجبیر» در راس وزارت خارجه این کشور قرار گرفت، اما اکنون در کمتر از یک سال از آغاز فعالیتش برکنار شده است.

عادل الجبیر هم از آوریل 2015 سه ماه پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان وزیر خارجه بود که پس از برکناری‌اش پس از قتل خاشقچی به عنوان مشاور دولت سعودی در امور خارجه انتخاب شد.

طبق فرمان ملک سلمان، «نبیل بن محمد العامودی» وزیر حمل و نقل عربستان سعودی نیز از سمتش برکنار و «صالح الجاسر» جایگزین وی شده است.

پربیننده ترین خبرها