مسکو: شبه نظامیان کُرد در حال عقب‌نشینی از مناطق مرزی سوریه-ترکیه هستند

مسکو: شبه نظامیان کُرد در حال عقب‌نشینی از مناطق مرزی سوریه-ترکیه هستند
پنج‌شنبه 2 آبان 1398 - 13:36

معاون وزارت خارجه روسیه می‌گوید شبه نظامیان کرد با پیروی از توافق حاصل‌شده برای توقف درگیری در شمال سوریه، عقب‌نشینی از مناطق مرزی سوریه و ترکیه را آغاز کرده‌اند.

العالم - اروپا

«سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه از آغاز اجرای توافق این کشور با ترکیه برای کاهش تنش در مناطق شمالی سوریه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، ورشینین گفت همانطور که در این توافق پیش‌بینی شده، شبه نظامیان کرد عقب‌نشینی از مناطق مرزی سوریه با ترکیه را آغاز کرده‌اند.

روز سه‌شنبه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بعد از دیداری ۶ ساعته در شهر «سوچی» روسیه، به توافقی دست یافتند که هدف از آن دور کردن شبه نظامیان کرد از مرز ترکیه و پایان دادن به عملیات نظامی ارتش ترکیه در شبه سوریه است.

بر اساس این توافق، قرار است شبه نظامیان کرد و تسلیحات آن‌ها تا عمق ۳۲ کیلومتری سوریه از مرز ترکیه دور شود. قرار است پلیس نظامی روسیه و گارد مرزی سوریه نظارت بر روند عقب‌نشینی و گشت‌زنی در شهرهای مرزی را بر عهده داشته باشد. در همین چارچوب، روز گذشته اولین گروه از نظامیان روسی با عبور از رود فرات، وارد شهر «عین العرب» (کوبانی) شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها