زخمی شدن ۷۷ نفر در هشتادمین راهپیمایی بازگشت/ پافشاری مردم فلسطین بر نبرد بازگشت و آزادی

زخمی شدن ۷۷ نفر در هشتادمین راهپیمایی بازگشت/ پافشاری مردم فلسطین بر نبرد بازگشت و آزادی
جمعه 3 آبان 1398 - 23:09

وزارت بهداشت فلسطین از زخمی شدن ۷۷ فلسطینی در هشتادمین راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره در شرق نوار غزه خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به امدادرسانی به مجروحان خاطر نشان کرد 33 نفر هدف گلوله جنگی نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.

امروز هزاران فلسطینی در پاسخ به فراخوان هیئت عالی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره مشارکت گسترده‌ای در راهپیمایی جمعه اسیران ما، مسجدالاقصی ما، می‌آییم، راهی چادرهای بازگشت شدند.

بر اساس این گزارش، جوانان فلسطینی در چندین نقطه در طول مرزها به ویژه در اردوگاه العوده در شرق خان یونس، لاستیک‌ها را آتش زدند.

بیانیه پایانی هیئت عالی راهپیمایی بازگشت؛ تاکید بر ادامه راهپیمایی‌ها تا تحقق اهداف

هیئت عالی ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره از شجاعت و پافشاری مردم فلسطین بر نبرد بازگشت و آزادی، نبرد کرامت و شکستن محاصره و ایستادگی بی نظیر در برابر اشغالگران که همچنان به جنایات قتل و کوچاندن و شهرک سازی و ویران کرن منازل و جداسازی مناطق و تلاش برای یهودی کردن قدس و مسجدالاقصی ادامه می‌دهند، تجلیل کرده است.

این هیئت بر چند نکته مهم تاکید کرده است که به این شرح است :

1- به شهدای ابرار که خون پاکشان در خاک فلسطین ریخته شد و در راس آنها، دکتر فتحی الشقاقی(دبیرکل شهید جنبش جهاد اسلامی) در بیست و چهارمین سالگرد ترورش در مالت درود می‌فرستیم و برای مجروحان هم شفای عاجل از درگاه خداوند مسئلت می‌جوییم تا به جاده بازگشت و آزادی برگردند.

2- تاکید می‌کنیم که راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره با ماهیت مسالمت آمیز و مردمی آن ادامه خواهد یافت و این هیئت برای توسعه ابزارها و نوسازی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و گسترش و انتقال آن به کرانه باختری با هدف مقابله با پروژه‌هایی رژیم صهیونیستی و حمایت از منازل مردم در برابر تخریب تلاش می‌کند.

3- قدس پایتخت ابدی و همیشگی کشور فلسطین باقی خواهد ماند و تلاش‌های مکرر صهیونیست‌ها برای از بین بردن هویت دینی و عربی آن از طریق تحمیل‌ سیاست‌هایشان هرگز اهدافشان را محقق نخواهد کرد و بر روی صخره مقاومت و ایستادگی ملت ما که بر گرد پایتخت خود حلقه زده و از میراث تمدنی و دینی و انسانی خود حمایت می‌کند، درهم شکسته خواهد شد،‌همچنین درباره تجاوز به مسجدالاقصی و صحنه‌های آن و تعدی به نمازگزاران هشدار داده و از مردم می‌خواهیم به مقابله با این تجاوزات و شکست طرح‌های دشمن بپردازند.

4- هیئت عالی راهپیمایی‌های بازگشت از ایستادگی ملت ما در شهر قدس و مقابله حماسی آنها با جنگ هدفمند صهیونیستی که اشغالگران در این شهر به راه انداخته و هدف از آن بیرون راندن مردم و خالی کردن آن از عناصر عربی و اسلامی و مسیحی است، تمجید می‌کند. ما از قشرهای مختلف مردم خود در تمام مناطق کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی(1948) می‌خواهیم به شهر قدس عزیمت کرده و حلقه حمایت از قدس و اماکن مقدس را در برابر تلاش‌های پیاپی برای تجاوز به اماکن مقدس تشکیل دهند، همچنین از امت عربی می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود در حمایت مالی و معنوی از ایستادگی و مقاومت شهر قدس عمل کرده و بر ضرورت بازخواست بین المللی اقدامات اشغالگران تاکید می‌کنیم.

5- هیئت عالی راهپیمایی بازگشت از اعلام شهر قدس به عنوان پایتخت محیط عربی برای سال 2020 تمجید کرده و از وزیران محیط زیست عربی می‌خواهد از این مناسبت برای برملا کردن تجاوزات هدفمند صهیونیستی به محیط زیست در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در شهر قدس استفاده کنند.

6-این هیئت به اسیران قهرمان‌ و شجاعمان درود می‌فرستد که توانستند با مبارزه قهرمانانه و شکمهای خالی خود بسیاری از حقوق انسانی اساسی خود را بازپس گیرند و در این چارچوب بر حمایت و پشتیبانی خود از اسیرانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند و در راس آنها از اسیر مجاهد طارق قعدان تاکید می‌کنیم که اعتصاب غذایش از هشتاد و هفت روز فراتر رفته است و همچنین از هبه البدی که اعتصاب غذایش از سی ودو روز گذشته تمجید می‌کنیم و اقدامات جنایتکارانه اداره زندان‌های صهیونیست‌ها علیه آنها را محکوم می‌کنیم و اشغالگران را مسئول جان اعتصاب کنندگان می‌دانیم که وضعیت جسمانی آنها وخیم شده است، همچنین از نهادهای بین المللی می‌خواهیم که برای توقف اقدامات دشمن و نقض حقوق اسیران دست به تحرک بزنند.

7-در هشتمین سالگرد عقد قرارداد وفاء الاحرار(قرارداد مبادله اسیران) به رزمندگان شجاع و قهرمان مقاومت که در اجرای عملیات اسارت گلعاد شالیت نظامی جنایتکار صهیونیست و پس از آن در آزادی هزاران اسیر در یک دستاورد مهم ملی مشارکت کردند، درود می‌فرستیم، ما در این مناسبت از مقاومت می‌خواهیم در راستای عقد قرارداد مبادله جدید شرافتمندانه گام بردارد که بتوانیم از طریق آن تمام اسیران زن و مرد را از زندان‌های اشغالگران آزاد کنیم.

8-مرحله فعلی با چالش‌های بزرگ و خطرناکی روبرو است که به ادامه فشار مردمی با هدف رسیدن به گفت‌وگوی فراگیر ملی نیاز دارد که هدف از آن ساماندهی اوضاع داخلی فلسطین و اجرای توافق آشتی بر اساس توافق ملی به دست آمده است، در اینجا بر حمایت خود از دیدگاه ملی برای تحقق آشتی و پایان شکاف تاکید می‌کنیم که انگیزه ملی برای پیشبرد تلاش‌های وحدت و تحقق آشتی به شمار می‌رود.

9- این هیئت به ام ناصر حمید مادر شهیدان و اسیران فلسطینی درود می‌فرستد که با ایستادگی خود اقتدار اشغالگران را در هم شکست، اقدامات اشغالگران در تخریب منزل وی برای پنجمین بار، سیاست بزدلانه و شکست خورده‌ای است که هرگز نخواهد توانست اراده و عزم این زن مبارز بزرگ را در هم بشکند. از دستگاه‌های امنیتی در کرانه باختری می‌خواهیم از منزل این مادر مبارز به هر قیمتی دفاع کند.

10- امروز در سالگرد عملیات هفدهم اکتبر به سر می‌بریم، این عملیات قهرمانانه منحصر به فردی که رزمندگان جبهه خلق برای آزادی فلسطین انجام دادند و طی آن توانستند «رحبعام زئیفی» جنایتکار صهیونیست را در واکنش به جنایت ترور ابو علی مصطفی دبیرکل شهید جبهه خلق به هلاکت برسانند و این عملیات منحصر به فرد نقطه عطف و درخشانی از تاریخ مبارزه ملت ما و ضربه کاری به امنیت صهیونیست‌ها بود.

در پایان از قشرهای مختلف مردم خود می‌خواهیم در جمعه آینده که هشتاد و یکمین راهپیمایی بازگشت است با عنوان جمعه شکست وعده بالفور در سالروز وعده شوم بالفور شرکت کنند که باید روزی برای خیزش ملی و مبارزاتی منحصر به فرد در تمام اماکن حضور ما در وطن و کشورهایی که آواره هستند، و روزی برای برگزاری راهپیمایی‌ها و اعتصابات گسترده و خشمگینانه در شهرها و پایتخت‌های جهان به ویژه در برابر سفارتخانه‌های صهیونیستی و انگلیس باشد تا بر چنگ زدن ملت ما به حق بازگشت به سرزمینش و باطل بودن این وعده تاکید کرده و انگلیس و تمام کشورهای غربی طرفدار رژیم صهیونیستی را که علیه ملت ما توطئه می‌کنند و مسبب نکبت و مصایب ملت فلسطین بودند، به عنوان مسئول معرفی کنند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها