نواز شریف به رغم صدور قرار وثیقه در زندان می‌ماند

نواز شریف به رغم صدور قرار وثیقه در زندان می‌ماند
شنبه 4 آبان 1398 - 06:13

نخست‌وزیر پیشین پاکستان به رغم صدور قرار وثیقه از یک دادگاه، به دلیل تعیین تکلیف نشدن در پرونده‌ای دیگر باید در زندان بماند.

العالم-آسیا

دادگاه عالی لاهو روز جمعه به دلیل مشکلات سلامتی نواز شریف نخست‌وزیر پیشین پاکستان که به دلیل اختلال در سیستم ایمنی در بیمارستانی تحت مراقبت است، در پرونده «اختلاس کارخانه شکر» برای وی قرار وثیقه صادر کرد.

درخواست صدور قرار وثیقه روز پنجشنبه از سوی «شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ-نواز ارائه شده بود و نخست‌وزیر پیشین برای آزادی موقت خود در این پرونده باید دو وثیقه که هر یک معادل 6 هزار و 418 دلار باشد، ارائه کند.

نواز شریف باید پس از تامین این وثیقه از بازداشت «دیوان ملی حسابرسی» پاکستان آزاد شود، اما تا زمانی که با درخواست وی برای تعلیق اجرای حکم او و صدور قرار وثیقه در پرونده موسوم به «العزیزیه» در دادگاه عالی اسلام‌آباد موافقت نشود، باید در بازداشت بماند.

شهباز درباره «مریم نواز» دختر نواز شریف و نائب رئیس حزب مسلم لیگ-نواز که در ارتباط با پرونده پولشویی در شهر لاهو بازداشت شده، گفت که برای او نیز باید به دلیل مشکلات سلامتی قرار وثیقه صادر شود.

نواز شریف در سال 2018 محکوم به 7 سال حبس و پرداخت 1.5 میلیارد روپیه و 25 میلیون دلار در پرونده فساد العزیزیه شد. خانواده شریف در چندین پرونده فساد متهم به پولشویی، فرار مالیاتی و مخفی کردن دارایی‌های خارجی هستند.

دیوان عالی پاکستان در سال 2017 نواز شریف را که در آن زمان نخست‌وزیر بود، از مقام خود خلع کرده و دستور پیگیری پرونده‌های فساد وی را صادر کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها