سفیر فدراسیون روسیه در تهران:

از رایزنی‌های پارلمانی تهران-مسکو رضایت دارم؛ مجالس بر توسعه روابط تأکید کنند

از رایزنی‌های پارلمانی تهران-مسکو رضایت دارم؛ مجالس بر توسعه روابط تأکید کنند
شنبه 4 آبان 1398 - 12:41

سفیر فدراسیون روسیه در تهران گفت: توسعه ارتباطات پارلمان‌های دو کشور تسهیل‌کننده روابط ایران و روسیه هستند ضمن اینکه می‌توانند به دولت‌ها برای توسعه رایزنی‌ها فشار بیاورند.

العالم - ایران

«لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در تهران با اشاره به روابط پارلمانی تهران و مسکو گفت: من از میزان روابط و رایزنی‌های پارلمانی دو کشور رضایت دارم. ضمن اینکه نمایندگان مجالس دو کشور در این زمینه با یکدیگر گفت‌وگو داشته و فعال هستند.

وی افزود: رفت‌وآمدهای بسیار منظمی برای توسعه مبادلات پارلمانی بین مجالس ایران و روسیه در سطوح مختلف برقرار است ضمن اینکه رؤسای مجالس جمهوری اسلامی ایران و دوما و سنای فدراسیون روسیه ملاقات‌های مستمری با یکدیگر دارند.

سفیر روسیه در تهران تصریح کرد:‌ در حاشیه اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) علی لاریجانی رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران و ماتویینکو رئیس مجلس سنای فدراسیون روسیه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

جاگاریان اظهار امیدواری کرد: روز به روز بر رایزنی‌های دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی افزوده شده و دیدگاه‌های مشترک ایران و روسیه به یکدیگر نزدیک‌تر شود.

وی درباره نقش پارلمان‌های دو کشور در راهبردی شدن روابط ایران و روسیه خاطرنشان کرد:‌ پارلمان دو کشور تکمیل‌کننده روابط هستند که توسعه مبادلات در سطوح مختلف مجالس دو کشور می‌تواند در بخش‌های مختلف به ویژه توسعه مبادلات اقتصادی و رایزنی‌های سیاسی مفید باشد.

سفیر روسیه در تهران گفت:‌ مجالس ایران و روسیه می‌تواند مسیر همکاری‌های وزارتخانه‌های دو کشور را هموار کرده و فعالیت‌ها را توسعه دهند.

وی افزود: توسعه مبادلات پارلمان‌های دو کشور تسهیل‌کننده روابط ایران و روسیه هستند ضمن اینکه می‌توانند به دولت‌های ایران و روسیه برای توسعه رایزنی‌ها فشار بیاورند.

جاگاریان در پایان گفت: برخی اوقات برای توسعه مناسبات دو کشور در بخش‌های مختلف باید نمایندگان مجلس به دولت فشار بیاورند. ضمن اینکه باید تلاش کنیم با استفاده از فرصت لازم روابط ایران و روسیه بیش از پیش گسترش پیدا کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها