تاکید فرماندهان امنیتی عراق بر همراهی با مردم در اعتراضات

تاکید فرماندهان امنیتی عراق بر همراهی با مردم در اعتراضات
يکشنبه 5 آبان 1398 - 12:06

نخست وزیر عراق با فرماندهان دستگاه امنیت و پلیس عراق به منظور بررسی اوضاع در بغداد و سایر استان‌ها در جریان دور دوم تظاهرات مردمی این کشور دیدار و بر ضرورت همکاری با شهروندان برای حفظ ثبات عراق تاکید کرد.

العالم- عراق

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق شنبه شب با فرماندهان امنیتی این کشور نشستی را در مقر فرماندهی پلیس فدرال در بغداد برگزار کرد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز شنبه نشستی را با فرماندهان امنیتی در مقر فرماندهی پلیس فدرال برگزار کرد.

به گزارش وبگاه خبری السومریه، این بیانیه افزود: در نشست امنیتی امشب، اوضاع در بغداد و استان‌ها و همچنین راه‌هایی برای تقویت امنیت و ثبات با همکاری شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.

دور دوم تظاهرات در شهرهای عراق که از دیروز (جمعه ۲۵ اکتبر) در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز شد، موجب کشته و زخمی شدن شمار زیادی از معترضان شد. دور نخست اعتراض‌ها که به دلیل ایام اربعین حسینی (ع) و میزبانی عراق از هزاران زائر داخلی و خارجی و پس از توافق میان معترضان و دولت متوقف شد، اول اکتبر آغاز شده بود.

در پی تداوم اعتراض‌های خونین در عراق، نیروهای امنیتی این کشور، مقررات منع آمد و شد را در هفت استان جنوبی اعمال کردند. پایگاه خبری «المعلومة» به نقل از منابع آگاه محلی نوشت: استان‌های ذی قار (ناصریه)، الدیوانیة (دیوانیه)، المثنى (سماوه)، واسط (کوت)، بابل (حله) و بصره (بصره) و کربلا‌ (کربلا) مشمول این قانون شده‌اند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها