تعرض به ساختمان کنسولگری ایران در کربلا تکذیب شد

تعرض به ساختمان کنسولگری ایران در کربلا تکذیب شد
يکشنبه 5 آبان 1398 - 08:22

سرکنسول ایران در کربلای معلی اعلام کرد پایین کشیده شدن پرچم ایران از ساختمان نمایندگی ایران در کربلا صحت ندارد و معترضان فقط پرچم عراق را در دیوار پشتی ساختمان آویزان کردند.

العالم- عراق

میرمسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلای معلی اعلام کرد: پایین کشیده شدن پرچم ایران از ساختمان نمایندگی ایران در کربلا صحت ندارد و معترضان فقط پرچم عراق را در دیوار پشتی ساختمان آویزان کردند.

هیچگونه تعرضی به نمایندگی کشورمان وارد نشده است. متاسفانه با نفوذ بعثی‌ها و خارجی‌ها، از مطالبات مردمی عراق سوءاستفاده شده است.

ساعاتی پیش برخی رسانه‌ها از حضور تعدادی از معترضان عراقی در مقابل کنسولگری ایران در کربلا و اهتزاز پرچم عراق در بالای ساختمان آن خبر داده بودند.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، دولت عراق فعالیت این شبکه خبری و شبکه خبری الحدث (وابسته به عربستان سعودی) را در این کشور ممنوع اعلام کرد.

مردم عراق اعتراض به اوضاع اقتصادی و معیشتی، فساد مالی و بیکاری را از دهه اول مهر ماه یعنی اول ماه میلادی اکتبر آغاز کردند و تظاهراتی در استان‌های مختلف برای بیان خواسته هایشان برگزار کردند، اما برخی از معترضان که به‌نظر می‌رسید مسئله اصلی آن‌ها نه مطالبات مردم عراق، بلکه آشوب بود تظاهرات را به خشونت کشاندند.

با وجود وعده دولت عراق برای تحقق مطالبات معترضان، دور جدید اعتراضات در این کشور علیه فساد، بیکاری و مسائل معیشتی بار دیگر پس از یک وقفه چند روزه به مناسب ایام زیارت اربعین امام حسین (ع) آغاز شد.

تجمعات اعتراضی در برخی شهر‌های عراق از جمله بغداد، نجف و الناصریه از شامگاه پنج‌شنبه آغاز شد و نیرو‌های امنیتی برای حفظ امنیت شهروندان و اماکن دولتی در نقاط مختلف مستقر شدند.

بنا بر اعلام رسانه‌های دولتی عراق، در حالی که برخی از مردم در استان‌های مختلف تظاهراتی مسالمت آمیز داشتند و حتی به گفته گروه نجباء مردم عراق در تظاهرات جمعه شب، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند، برخی از معترضان که عوامل نفوذی خوانده می‌شوند به ساختمان‌های دولتی و اموال عمومی مقامات محلی در استان‌های بصره، بابل، ناصریه، ذی‌قار و واسط تعرض کردند و ۲۷ ساختمان دولتی و حزبی را تخریب و به آتش کشیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان

پربیننده ترین خبرها