آتش سوزی گسترده در اراضی لس آنجلس هزاران نفر را مجبور به ترک منطقه کرد

آتش سوزی گسترده در اراضی لس آنجلس هزاران نفر را مجبور به ترک منطقه کرد
دوشنبه 6 آبان 1398 - 23:10

آتش سوزی اراضی در لس آنجلس از شهرهای ایالت کالیفرنیا در آمریکا، منجر به تعطیلی برخی مدارس و ترک منطقه از سوی هزاران نفر شد.

العالم - آمریکا

گسترش آتش سوزی در اراضی نزدیک به منطقه «گتی سنتر» در لس آنجلس در اوایل روز دوشنبه در حالی اهالی منطقه را مجبور به تخلیه منازل کرد که چندین خانه در مناطق کوهستانی نیز از شدت آتش سوزی به طور کامل تخریب شدند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» این آتش سوزی یکشنبه شب نزدیک اراضی یک آزاد راه اصلی رخ داد و به سرعت به جنوب و غرب گسترش یافت و 500 هکتار از اراضی منطقه را به آتش کشید و بسیاری از افراد مشهور شهر همچون «آرنولد شوارتزنگر» فرماندار پیشین کالیفرنیا و «لی بورن جیمز» بازیگر مشهور بسکتبال را مجبور به فرار از منطقه ساخت.

این آتش سوزی در حالی منجر به تعطیلی برخی مدارس شد که فرماندار کالیفرنیا روز یکشنبه نیز به خاطر آتش سوزی در شمال سانفرانسیسکو وضعیت اضطراری در سراسر ایالت اعلام کرد. در این شهر نیز ده‌ها هزار نفر مجبور به ترک منطقه شدند.

طی روزهای گذشته نیز آتش سوزی اراضی در ایالت کالیفرنیا و وزش بادهای شدید به خسارات مالی و جانی از جمله قطع برق و گاز صدها هزار خانوار آمریکایی منجر شده است. گسترش آتش سوزی به مرزهای ایالت کالیفرنیا در جمعه گذشته به مرگ 10 تن و تخریب بیش از 150 منزل منجر شد.

گفته می‌شود که 1325 آتش‌نشان در تلاش برای خاموش کردن این آتش سوزی گسترده با کمک دستگاه‌های اطفای حریق و بالگردهای ویژه بودند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها