نشست مهم وزرای خارجه حاضر در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش آمریکا

نشست مهم وزرای خارجه حاضر در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش آمریکا
دوشنبه 6 آبان 1398 - 22:49

یک مقام ارشد آمریکایی از برگزاری نشست آتی وزرای خارجه کشورهای عضو به اصطلاح ائتلاف آمریکا در نبرد علیه داعش با هدف تقویت حضور نظامی در شمال شرقی سوریه خبر داد.

العالم - آمریکا

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران گفت که وزرای خارجه ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در 14 نوامبر (23 آبان) در «واشنگتن» باهم ملاقات می‌کنند تا چگونگی تقویت نبرد علیه داعش را پس از کشته شدن سرکرده آن ارزیابی کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این مقام آمریکایی که به نام وی اشاره‌ای نشده، گفت که حدود 30 تا 40 وزیر خارجه و سازمان به ابتکار فرانسه و با حمایت «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با هدف تقویت حضور ائتلاف تحت رهبری آمریکا در شمال شرقی سوریه باهم دیدار می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید مدعی شد واشنگتن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش را در شمال غرب سوریه کشته است.

به ادعای رئیس جمهور آمریکا، دولت آمریکا طی سال‌های اخیر بعد از از بین بردن خلافت ادعایی داعش در سوریه و عراق، در جستجو برای یافتن و از بین بردن البغدادی بوده است.

وزارت دفاع روسیه نیز بلافاصله پس از اعلام کشته شدن البغدادی، با اشاره به اطلاعات ضد و نقیض درباره کشته شدن سرکرده داعش در عملیات ارتش آمریکا، درباره صحت این خبر ابراز تردید کرد.

به نوشته رویترز، این مقام آمریکایی در ادامه گفت: «این کاری است که "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا برای تثبیت منطقه با قوای زمینی، هواپیماها و پول و حضور شرکا و متحدین عضو ائتلاف درحال انجام است.»

سخنگوی سازمان ملل نیز دوشنبه شب گفت که این نهاد بین‌المللی نمی‌تواند اعتبار اظهارات آمریکا درباره کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش را تایید کند.

«فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل نیز دوشنبه در نشست خبری گفت که سازمان ملل نمی‌تواند اعتبار اظهارات آمریکا درباره کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را تایید کند و معتقدیم که چنین اطلاعاتی باید توسط طرف‌های مختلفی مورد تایید قرار بگیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها