درگوشی/

زندان بوکا را بیشتر بشناسید/ مکانی برای پرورش بزرگترین جنایتکاران زیر چتر آمریکایی ها

زندان بوکا را بیشتر بشناسید/ مکانی برای پرورش بزرگترین جنایتکاران زیر چتر آمریکایی ها
دوشنبه 6 آبان 1398 - 23:01

در این گزارش در میابید که چگونه زندان بوکا تبدیل به مدرسه ای برای تربیت وحشی ترین گروه های تکفیری و در راس آنها داعش شده است.

العالم - درگوشی

می گویند که هر آنچه که در عراق بعد از سال 2003 رخ داد عبارت از واکنش "اقلیت سنی" ضد "اکثریت شیعه" بود که بعد از مدتهای طولانی حکومت بر عراق، قدرت را واگذار کرده بودند یا اینکه واکنش افسران ارتش صدام بود که مرکزیت خود را از دست داده بودند و می خواستند از نظام جدید انتقام بگیرند اما تمامی حقایق و اتفاقات عراق بعد از 2003 عکس این مسئله را ثابت می کنند، حتی امروز بر عکس تمامی گفته ها، اتفاقات رخ داده با نظارت مستقیم آمریکایی ها با استفاده از مزدوران بعثی اش است.

روزنامه "الحیاه" چاپ لندن در شماره روز 23 نوامبر 2015 گوشه های از مصاحبه مارتین گولف خبرنگار روزنامه "گاردین" با یکی از فرماندهان داعشی به نام "ابو احمد" را منتشر کرد، گولف در این مصاحبه در خصوص تاریخ تاسیس "داعش" و شخصیت ابوبکر البغدادی که سرکرده"داعش" شده بود با ابو احمد صحبت کرده بود، اما نکته ای که باعث شد این مصاحبه جالب شود اطلاعاتی بود که این داعشی ناخودآگاه از زندان آمریکایی "بوکا" در بصره به مخاطب می داد و اینکه چگونه این زندان تبدیل به مدرسه ای برای تربیت وحشی ترین گروه های تکفیری و در راس آنها داعش شد.

زندان بوکا (به نام رونالد بوکا که گفته می شود در حملات یازده سپتامبر کشته شد) بازداشتگاهی بود که آمریکا در اطراف شهر ام القصر در استان بصره برپا کرده بود بسیار مورد توجه روزنامه نگاران و پژوهشگران قرار گرفت چرا که ابراهیم عواد البدری السامرائی که بعدها با نام "ابوبکر البغدادی" رهبر گروه تروریستی داعش شد در سال 2004 یکی از زندانیان آن بود.

اهمیت دادن روزنامه نگاران به زندان بوکا فقط به خاطر زندانی شدن البغدادی نیست بلکه اغلب سرکردگان این گروهک تروریستی مانند سمیر الخلیفاوی افسر بعثی خونخوار معروف به "حجی بکر" که سال 2014 در سوریه کشته شد در این بازداشتگاه زندانی بودند که در کمال تعجب همه آنها با وجود خطرناک بودن آزاد شدند. جالب اینجاست که ابو احمد در مصاحبه با گاردین اشاره به حضور قوی ابوبکر البغدادی به عنوان معاون ابو عمر البغدادی که جانشین ابومصعب الزرقاوی بود اشاره کرد و کاملا واضح اعتراف کرد: در آن زمان گروهک"داعش" با افسران بعثی در نظام سابق ارتباط برقرار کرده بود.

این اشاره سریع تاکید می کند که "ازدواج" بعثی ها با تکفیری ها زیر نظر آمریکایی ها در زندان بوکا با جمع شدن همه عناصر بعثی مجرم شامل افسران و نیروهای ویژه و گارد ریاست جمهوری با تکفیری های وهابی و خونخوار در یک جا صورت گرفت و داعش متولد شد، که تفکر الزرقاوی که قائل به هدف قرار دادن مسلمانان شیعه و مسیحیان و اقلیات های دینی و قومیتی به جای اشغالگران آمریکایی را سرلوحه خود قرار داد، این مسئله پس از به هلاکت رسیدن ابو عمر البغدادی و ابو ایوب المصری (رهبران سابق القاعده در عراق پس از الزرقاوی) و انتقال رهبری این گروهک به ابوبکر البغدادی شدت بیشتری به خود گرفت.

گولف در خصوص فضایی که نیروهای آمریکایی در زندان بوکا برای آماده سازی این گروهک متوحش که همه وحشی های بعثی و تکفیری را یک جا در خود جای داده بود گفته است: هیچ کس بی کار نبود، همه معلمان خوبی در داخل زندان داشتند و کمترین فضا برای اصلاح فکری وجود داشت". ابو احمد در این زمینه می افزاید:"آنها (تکفیری ها) در بوکا با امثال من شروع کردند و بعدها مسئله بسیار بزرگتر و قوی تر شد، الان هیچ کس نمی تواند این روند را متوقف کند، همه چیز از اراده ما و خود البغدادی و هر رهبر دیگر در این گروهک خارج شده است".

ابو احمد می افزاید:" زندان در واقع محیطی بسیار خوب برای تفکر و طراحی بود و آنجا همه با هم توافق کرده بودیم که پس از آزادی دور هم جمع شویم چون ارتباط گرفتن بسیار آسان بود. شماره تلفن مان را روی لباس زیر خود نوشتیم و وقتی از زندان خارج شدیم با یکدیگر تماس گرفتیم، من شماره تماس و آدرس همه اشخاصی که برایم مهم بودند را داشتم. در سال 2009 بسیاری از زندانیان دست به کارهایی زدند که قبل از دستگیری انجام می دادند اما ما یاد گرفته بودیم خیلی بهتر از آن کارها را انجام دهیم".

در پایان دیدار گولف می گوید که پس از آزادی البغدادی، ابو احمد هم آزاد شد و بلافاصله عناصر دیگری از داعش با وی در خانه ای در غرب بغداد دیدار کردند تا نبرد را از مقاومت ارتش اشغالگر آمریکا به جنگی خونین ضد شیعیان عراق تبدیل کردند.

عجیب نیست که شخصی که قرار است جانشین ابوبکر البغدادی شود ایضا بعثی بوده و هم سلولی ابوبکر البغدادی در زندان بوکا بود، عبدالله قرداش که به خاطر خونریزی هایش به "ویرانگر" ملقب شده است، ویرانگری که جز کشتار شیعیان و مسیحیان و اقلیت های دینی و قومیتی هم و غم دیگری ندارد، نه اشغالگران آمریکایی برایش ارزش دارند و نه صهیونیست ها.

این حقیقت را باید همه انهایی که برخی از عراقی هایی که شیفته آمریکا شده اند بدانند، حقیقتی از طبیعت این گروهک های تروریستی که آمریکا بعد از جنگ سال 2003 در عراق آن را با اسم های پر زرق و برقی مانند "الجهاد" ، "ارتش اهل سنت" و "دولت اسلامی" و ..... آنها را ساخت و پشتیبانی کرد. آمریکایی که از مزدورانش "رهبران" و "فرماندهان" و "خلیفه" هایی ساخت تا عراق را به نابودی بکشانند و برای امنیت "اسرائیل" و منافع غیر مشروع اشغالگران آمریکایی یکدیگر را به قتل برسانند.

پربیننده ترین خبرها