اختلاف نظر احزاب تونسی درباره آینده دولت/ رایزنی ها در نقطه صفر است

اختلاف نظر احزاب تونسی درباره آینده دولت/ رایزنی ها در نقطه صفر است
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 20:14

در حالیکه رایزنی ها میان گروه ها و احزاب تونسی با جنبش النهضه که پیروز انتخابات است، به علت اختلاف در مواضع و نقطه نظرها به نتیجه ای نرسیده است، رئیس جمهوری جدید تونس ، دیدارهای خود را با احزاب برای نزدیک کردن نقطه نظرات افزایش داده است.

العالمبا خبرنگاران العالم

در هفته سوم رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید تونس، اتفاق تازه ای رخ نداده است، احزاب سیاسی تونس که جنبش پیروز در انتخابات یعنی النهضه، رایزنی با آن ها را آغاز کرده است، حاضر به عقب نشینی از مواضع و شروط خود نیستند.

پس از جنبش الشعب (مردم) که حاضر به مشارکت در دولتی که ریاست آن به عهده النهضه باشد، نیست، جریان دموکراتیک که دارای 22 کرسی در پارلمان تونس است، بر پایبندی خود به وزارت خانه های دادگستری و کشور و اصلاح اداری و بر بی طرفی ریاست دولت، به عنوان شروط اساسی برای مشارکت در دولت تاکید کرده است.

جنبش النهضه امیدوار است که این فشارها موقتی باشد و از شرکای احتمای می خواهد به حق قانونی خود در رهبری دولت و تشکیل آن احترام بگذارند.

در همین ارتباط، " قیس سعید" رئیس جمهوری جدید تونس ، دیدارهای خود را با احزابی که در پارلمان نماینده دارند، بیشتر کرده است تا موانع را پشت سر بگذارد و دیدگاه های خود را به آنان نزدیک کند.

با ادامه اختلاف نظرها، محافل سیاسی تونس بعید نمی دانند که سناریوی تکرار انتخابات اجرا شود.

در شرایطی که همه گروه های سیاسی به مواضع و شروط خود پایبندند و حاضر نیستند از مواضع خود عقب نشینی کنند، رایزنی ها درباره تشکیل دولت ، در نقطه آغاز خود است و امید می رود که گروه های سیاسی از مواضع خود عقب نشینی کنند و دراین میان ، رئیس جمهوری، می تواند نقشی پررنگ را ایفا کند.

پربیننده ترین خبرها