رایزنی وزیر خزانه داری آمریکا با نخست وزیر هند علیه ایران

رایزنی وزیر خزانه داری آمریکا با نخست وزیر هند علیه ایران
جمعه 10 آبان 1398 - 13:35

وزیر خزانه‌داری آمریکا در راستای ایجاد کمپینی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، روز جمعه به هند سفر می‌کند تا با نخست‌وزیر و مقامات اقتصادی این کشور گفت‌وگو کند.

العالم - آمریکا

«استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا طی کمپینی جهت جلب حمایت علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و ارتباطش با گروه‌هایی نظیر «حزب‌الله»، روز جمعه در «دهلی نو» با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند گفت‌وگو خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام هندی گفته است منوشین در دهلی‌ نو با وزیر اقتصاد هند نیز در این خصوص صحبت خواهد کرد. «برنت مکینتاش» معاون وزیر خزانه‌داری در امور بین‌الملل و «مارشال بیلینگزلی» دستیار وزیر خزانه‌داری در امور جرائم مالی و تأمین مالی تروریسم، از دیگر مقامات هیأت آمریکایی هستند که به هند سفر می‌کنند.

هند به‌عنوان یکی از مشتریان قدیمی نفت ایران، از اردیبهشت امسال، در پی تجدید تحریم‌های آمریکا، مجبور شد معاملات نفتی با تهران را متوقف کند.

هدف تحریم‌های آمریکا علاوه بر توقف فروش نفت ایران، شامل قطع روابط بانکی با اقتصاد دیگر کشورها نیز می‌شود. منوشین و تیم او فردا (شنبه) به «بمبئی» پایتخت اقتصادی هند سفر می‌کنند تا با مقامات بانک مرکزی هند و رهبران اقتصادی این کشور دیدار کنند.

منوشین و «جرد کوشنر» داماد و دستیار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، از سوم آبان سفری منطقه‌ای را آغاز کرده و با مقامات عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی، هند و قطر دیدار کرده‌اند.

روز چهارشنبه، آمریکا و ۶ کشور حوزه خلیج فارس بر اعمال تحریم‌های مشترکی علیه ۲۵ نهاد، بانک و فرد مرتبط با حمایت ایران از شبه‌نظامیانی نظیر حزب‌الله به توافق رسیدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها