مقایسه "حالت شب": آیفون 11 پرو مکس، پیکسل 4 اکس ال، یا گلکسی نوت 10+؛ کدام بهتر است؟

مقایسه
شنبه 11 آبان 1398 - 09:34

وب‌سایت فون آرِنا در مطلبی به مقایسه "حالت شب" در دوربین سه گوشی آیفون 11 پرو مکس، پیکسل 4 اکس ال و گلکسی نوت 10+ پرداخت.

العالم _ فناوری

به نوشته وب‌سایت فون آرِنا، در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌ها کوشیده‌اند دوربین‌های تلفن‌های همراه هوشمند خود را برای عکاسی در نور کم و آنچه به اصطلاح "حالت شب" می‌نامند، تقویت کنند.

شرکت اپل نیز امسال با معرفی گوشی آیفون 11 به این عرصه وارد شده است. این در حالی است که گوگل این امکان را سال گذشته به گوشی پیکسل 3 افزود و حالا در پیکسل 4، آن را تقویت کرده است. تلفن همراه هوشمند گلکسی نوت 10+ از شرکت سامسونگ نیز برای عکاسی در نور کم به یک امکان ویژه مجهز شده است.

در ادامه این مطلب، دوربین این سه پرچمدار در 6 موقعیت مختلف برای بررسی کیفیت آن‌ها در "حالت شب" با یکدیگر مقایسه شده است.
فون آرِنا به حالت شب در پیکسل 4 اکس ال نمره 48.5، به آیفون 11 پرو مکس نمره 42.5، و به گلکسی نوت 10+ نمره 40.5 را اختصاص داده است.

به نوشته فون آرِنا، پیکسل 4 اکس ال واقعاً بهترین گوشی برای عکاسی در نور کم و "حالت شب" است. اما ای کاش گوگل درسی از اپل بیاموزد و انتخاب "حالت شب" را به طور خودکار فعال کند. در گوشی پیکسل 4 اکس ال، کاربر باید خودش تصمیم بگیرد چه زمانی از این حالت استفاده کند؛ موضوعی که از جذابیت عکاسی در "حالت شب" می‌کاهد چون کاربر بدون حدس و گمان نمی‌داند حالت عادی برای عکاسی در یک موقعیت بهتر است یا "حالت شب". اما آیفون 11 پرو مکس می‌تواند این تصمیم را به طور خودکار نیز اتخاذ کند که به بهبود کیفیت تصاویر بدون دخالت کاربران منجر می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها