ناکارآمدی دیوار مرزی ترامپ در مقابل نفوذ قاچاقچیان انسان

ناکارآمدی دیوار مرزی ترامپ در مقابل نفوذ قاچاقچیان انسان
يکشنبه 12 آبان 1398 - 14:28

پلیس آمریکا هشدار داد اقدام‌های دولت «دونالد ترامپ» برای حفظ امنیت مرز این کشور و مکزیک با استفاده از موانع فیزیکی، نتوانسته جلوی تجارت سودآور قاچاق انسان را بگیرد.

العالم - آمریکا

به گزارش روز گذشته (شنبه) شبکه خبری سی ان ان، مقام های مسوول حفظ امنیت مرزی به این رسانه گفته اند که به رغم تلاش دولت ترامپ برای تقویت موانع مرزی و احداث دیوار در مرزی جنوبی این کشور، کارتل هایی که از قاچاق انسان سود می برند، همچنان به دنبال راه های خلاقانه برای دور زدن تدابیر امنیتی آمریکا هستند.

مقام ارشد پلیس آمریکا با اشاره به تلاش ها برای توقف قاچاق انسان گفت: بازی موش و گربه ادامه دارد. صرف نظر از این چه موانع مقابله جویانه فیزیکی ایجاد می شود، کسانی که به دنبال ورود به کشور هستند، تلاش دارند راه هایی را پیدا کنند.

وی افزود: این موانع چه تازه ساخته شده باشند یا سامانه های قدیمی کمتر پیشرفته تری باشند، کارتل های قاچاق انسان درصدد مقابله با آن هستند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به تازگی گزارش داد: باندهای قاچاق انسان در مکزیک در ماه های اخیر توانسته اند از بخش هایی از دیوار مرزی ترامپ عبور کنند.

این روزنامه به نقل از مسوولان آمریکایی آگاه از آسیب وارده به این بخش های دیوار نوشت: افراد قاچاقچی از اره برای بریدن قسمت های فولادی و بتنی دیوار و ایجاد حفره هایی که امکان عبور انسان و مواد از طریق آن وجود دارد، استفاده کرده اند.

ترامپ روز گذشته گفت که چیزی درباره گزارش های عبور از دیوار مرزی نشنیده است.

وی به خبرنگاران کاخ سفید افزود: ما دیوار بسیار محکمی داریم و مهم نیست که این دیوار چقدر محکم باشد می توان از هر چیزی عبور کرد.

به گفته یک مقام مرزی، تلاش قاچاقچیان برای عبور از دیوار مرزی شامل استفاده از اسید برای کاهش استحکام بتن، استقرار نردبان های موقت برای بالا رفتن از سیم خاردار و قطع فلزات مورد استفاده در ساخت دیوار است.

به گفته این مقام، هزینه پرداختی به قاچاقچیان برای عبور از دیوار مرزی و ورود به آمریکا در دو دهه گذشته سر به فلک گذاشته است.

در حالیکه در زمان قبل از حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ ، باندهای قاچاق انسان تقریبا ۱۰۰۰ دلار برای قاچاق شهروندان مکزیکی به آمریکا دریافت می کردند که این مبلغ اکنون تقریبا چهاربرابر شده است.

سود هنگفت حاصل از این اقدام به این معنا است که کارتل های قاچاق به اقدام خود ادامه خواهند داد، حتی اگر به قیمت از دست دادن برخی اعضایی شوند که توسط مقامات دستگیر می شوند.

مقام های پلیس به سی ان ان گفته اند: با وجود تاکید بیش از حد به ایجاد موانع فیزیکی، مسائل مهاجرتی آمریکا بسیار پیچیده تر از صرف ساخت دیوار است و باید این معضل در کشورهای مبدا مهاجران ریشه یابی شود.

ترامپ با وعده ساختن دیوار مرزی برای به اصطلاح جلوگیری از ورود مهاجران و پناهجویان و آنچه که او قاچاقچیان از مرز مکزیک توصیف کرد، روی کارآمد اما تاکنون نتوانسته به طور کامل به وعده خود عمل کند.

وی مخالفان ساخت دیوار مرزی را «احمق» توصیف کرده و یا می گوید مخالفت آنها با «انگیزه های سیاسی» انجام می شود.

چند ماه پیش جدال کاخ سفید با کنگره بر سر اختصاص بودجه ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، به تعطیلی دولت آمریکا منجر شد و دونالد ترامپ در رابطه با مدت تعطیلی دولت صاحب رکورد شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها