کشکول العالم/

پشت پرده های حمله به کنسولگری ایران در کربلا

پشت پرده های حمله به کنسولگری ایران در کربلا
سه شنبه 14 آبان 1398 - 17:35

حمله به کنسولگری ایران در کربلای مقدس ناشی از طغیان خشم و غضب نبود بلکه حقائق زیادی را فاش کرد و به سوالات زیادی درباره تظاهرات های مسالمت آمیز و قانونی مردم عراق که از ماه اکتبرآغاز شد ، پاسخ داد.

العالم - كشكول

درابتدا نمی خواهیم حقانیت خواست های تظاهر کنندگان و حسن نیت آنان و خلوص جوانانی که به دنبال عراق بهتری هستند را زیر سئوال ببریم اما سناریویی که برای حمله به کنسولگری ایران آماده شد؛ سطح برنامه ریزی برای منحرف کردن این تظاهرات از مسیرش و تغییر دادن سمت قطب نما به سوی تحقق اهداف واشنگتن و هم پیمانان منطقه ایش را نشان می دهد .

نخست: زمان بندی حمله به کنسولگری ایران که درست با چهلمین سالروز حمله به سفارت امریکا (لانه جاسوسی) در تهران توسط دانشجویان خط امام (ره )در اوج انقلاب اسلامی ایران یعنی سال 1979 همزمان بود که ملت ایران سالانه این روز را که به نام مبارزه با استکبار جهانی گرامی می دارند، گویی دولت امریکا می خواست از این اقدام انقلابی که شکوه امریکا را در اوج قدرت و جوانی هدف قرار داده بود، انتقام بگیرد.

دوم - شادی ترامپ: دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا با بازنشر ویدئوی حمله به کنسولگری ایران با صدایی بلند در توییتر ، آشکارا از این اقدام متضاد با آداب و رسوم بین المللی و پیمان وین برای حمایت از هیات های دیپلماتیک حمایت کرد و جایی برای شک درباره تایید آن توسط واشنگتن نگذاشت.

سوم- گروهی که به کنسولگری حمله کرد و شمارش کمتر از دهها نفر بود به گروه خاصی وابسته است که به افکار مذهبی منحرف مشهور بوده و با تصمیم سازان غربی ، انگلیسی، و امریکائی ارتباط دارد که از استان بابل و مناطق مجاور فقط برای اجرای این سناریو به کربلای مقدس رسیده بودند .

گفتنی است "قیس الخزعلی" دبیر کل جنبش گردان های اهل الحق نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اقدام افراد محلی در آتش زدن دیوار کنسولگری ایران و بازنشر آن توسط ترامپ رئیس جمهوری امریکا و همدلی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با وی ؛دلیل روشنی بر اثبات سخن ما در نقش داشتن رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای خلیج فارس در تحریک افراد علیه ایران با سر دادن شعارهای مخالف و دعوت برای تحریم کالاهای ایرانی است.

بر کسی پوشیده نیست روابط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران و عراق که به سطح بی سابقه ای رشد کرده ، خشم واشنگتن و هوادارانش را برانگیخته، و از سال ها پیش این روابط؛ هدف استراتژیک تحریم های امریکا بوده اما تلاشهای واشنگتن در جدایی انداختن میان دو کشور همسایه ناکام مانده و هم اکنون برای تحقق این هدف در صدد موج سواری است .بنابراین سناریوی حمله به کنسولگری ایران ، مداخله امریکا در این تظاهرات را فاش کرد و ملت عراق نیز به خوبی آن را درک می کند.

نويد بهروز - العالم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها