گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران/ تازه ترین موضع مسکو درباره تحریم های آمریکا علیه تهران در سفر به سرزمین های اشغالی

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران/ تازه ترین موضع مسکو درباره تحریم های آمریکا علیه تهران در سفر به سرزمین های اشغالی
پنج‌شنبه 16 آبان 1398 - 12:50

معاون وزیر خارجه روسیه که به تازگی به تل آویو سفرکرده، پس از اعلام گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، به بیان موضع مسکو در قبال فشار حداکثری آمریکا بر تهران پرداخته و خاطرنشان کرده، تحریم های یکجانبه آمریکا غیر قانونی و عملاً وسیله ای برای زور گویی واشنگتن است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در جریان سفر کاری خود به سرزمین های اشغالی، در پاسخ به درخواست تفسیر تصمیم آمریکا درباره ادامه فشار حداکثری بر ایران اعلام کرد که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای گوناگون جهان غیر قانونی بوده و عملاً وسیله زور گویی هستند.

وی افزود:" تحریم های امریکا با موازین حقوق بین الملل مطابقت نداشته و وسیله ای برای تحمیل اراده خود و عملاً زورگویی و نشان دادن دیگر تجلیات سیاست سلطه طلبانه در رابطه با ایران و دیگر مناطق جهان هستند".

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد:" این تحریم ها نتایج مطلوب را برای آمریکایی ها ببار نیاورده اند اما با این وجود آنها به پیروی از خط مشی خود ادامه می دهند اما این خط مشی، شکست خورده و هیچ موفقیتی را در صحنه سیاست خارجی برای آمریکا ببار نخواهد آورد".

در همین حال شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه گزارش داد، ریابکوف در خصوص دیدار با وزیر خارجه اسرائیل، خاطرنشان کرد که در باره ایران نیز گفت وگو کردیم و این که مسکو با تل آویو درباره ایران اختلاف نظر دارد.

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران درحالی آغاز شده که طرف‌های غربی طبق روال همیشگی همواره در برابر اقدام برجامی تهران واکنش منفی نشان داده اند و این درحالی است که آنها پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران، تنها به دادن وعده و وعید اکتفا کرده و گام محسوسی در راستای تأمین منافع مشروع ایران ذیل برجام برنداشته‌اند.

ایران که پیش از این در پاسخ به بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان طی سه مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده بود، روز سه‌شنبه 14 آبان رسماً از آغاز گازدهی به سانتریفیوژها در تأسیسات هسته‌ای فردو خبر داد.

پربیننده ترین خبرها