آمادگی ارتش آمریکا برای حفاظت از سرهنگ "ویندمن" بعد از شهادت علیه ترامپ

آمادگی ارتش آمریکا برای حفاظت از سرهنگ
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 08:26

ارتش آمریکا روز چهارشنبه برای حفاظت و تامین امنیت جان سرهنگ "الکساندر ویندمن" عضو شورای امنیت ملی و خانواده وی بعد از شهادت علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری اعلام امادگی کرده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، ارتش آمریکا آماده است تا الکساندر ویندمن و خانواده وی را در صورتی که به دلیل شهادت در استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان جانش در معرض خطر قرار بگیرد، به یک مکان امن در پایگاه نظامی منتقل کند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، ویندمن خواستار ارزیابی امنیتی برای تجزیه و تحلیل امنیت جسمی وی و خانواده اش بود که در هفته های اخیر با تهدید مواجه شدهاند.

در همین زمینه یک مقام نظامی آمریکا به این رسانه گفت: ارتش اطمینان خواهد داد که او در امان است، و ارتش به طور فعال از هرگونه تامین امنیت در حد ضروری پشتیبانی می کند.

سرهنگ الکساندر ویندمن روز سه شنبه در سومین نشست علنی تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ که در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد، به عنوان شاهد حضور یافت و گفت که سیاست ما در حمایت از حاکمیت اوکراین و ساختارهای آزاد و دوکراتیک این کشور، مورد حمایت هر دو حزب بوده است.

وی ادامه داد: انتخاب زلنسکی به عنوان رییس جمهوری در آوریل ۲۰۱۹ فرصت بی سابقه ای را برای واقعی کردن اهدافمان فراهم کرد اما دو بازیگر تفرقه افکن؛ نخست طرف‌های اوکراینی و سپس رودی جولیانی شهردار سابق و وکیل (شخصی ترامپ) تلاش کردند سیاست آمریکا در قبال اوکراین را تضعیف کنند.

افسر متخصص اوراسیا که در سفارت آمریکا در اوکراین و روسیه هم فعالیت داشته است، اضافه کرد: شورای امنیت ملی و دیگر شرکای آن اعم از وزارت خارجه، نگرانی فزاینده خود را درباره تاثیر این اطلاعات بر توانایی کشورمان در دستیابی به اهداف امنیت ملی مطرح کردند.

ویندمن اظهار کرد: در ۲۱ آوریل ۲۰۱۹( اول اردبهشت) ولادیمیر زلنسکی به عنوان رییس جمهوری اوکراین انتخاب شد. ترامپ در همان روز به زلنسکی زنگ زد تا پیروزی او را تبریک بگوید. من جزو افسرانی بودم که این مکالمه را فراهم کردم و به آن گوش دادم.

وی عنوان کرد: رییس جمهوری ترامپ آرزوی خود را برای همکاری با رییس جمهوری زلنسکی توضیح داد و از او دعوت کرد که به کاخ سفید بیاید.

عضو شورای امنیت ملی آمریکا با یادآوری حضور خود در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اوکراین و ارائه گزارش آن به ترامپ، خاطرنشان کرد: در ماه مه، ترامپ نامه ای به زلنسکی نوشت و از او دعوت کرد تا به واشنگتن بیاید.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها