تصمیم آرامکو برای به کارگیری پهپاد جهت حفاظت از تاسیسات نفتی خود

تصمیم آرامکو برای به کارگیری پهپاد جهت حفاظت از تاسیسات نفتی خود
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 10:53

یک مقام مسئول در شرکت تولید سیستم‌های الکترونیکی نظامی و غیر نظامی عربستان ادعا کرد که شرکت نفتی آرامکو قصد دارد برای تامین امنیت تأسیسات خود از پهپادهای نظامی ساخت این شرکت استفاده کند.

العالم ـ عربستان سعودی

مقام مسؤول در شرکت "الکترونیک پیشرفته " روز سه‌شنبه و در حاشیه نمایشگاه صنایع هوایی دبی ۲۰۱۹ به خبرگزاری "نووستی"روسیه گفت که آرامکو قصد دارد پهپادهایی از نوع "باکر" از تولیدات این شرکت خریداری کند.

وی افزود؛ این نوع پهپاد میتواند مسافت ۴.۵ کیلومتر بدون بار و ۱.۵ کیلومتر با بار پرواز کند و شرکت الکترونیک پیشرفته اکنون در حال نوسازی این هواپیماهای بدون سرنشین برای هماهنگی با نیازها است.

۲۳ شهریورماه پهپادهای یمنی به تأسیسات استخراج نفت آرامکو عربستان سعودی حمله کردند و آسیب‌هایی جدی به این تأسیسات وارد کردند. تا جایی که میزان تولید نفت این تأسیسات به میزان ۵۰ درصد کاهش یافت.

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای تلوزیونی تاکید کرد: این عملیات در شرقی ترین نقطه عربستان حق قانونی و طبیعی ما در پاسخ به جنایت‌های متجاوزان و محاصره کشورمان طی ۵ سال گذشته است.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، وعده استفاده از پهپاد برای حفاظت از تاسیسات آرامکو در حالی اعلام داده است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه دستور اعزام سربازان بیشتر به عربستان سعودی و همچنین سیستم های راداری و موشکی برای آنچه را که "بهبود دفاع در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی در منطقه" خواند، صادر کرد

رئیس جمهوری آمریکا در نامه خود به رهبران کنگره گفت: نیروها و تجهیزات اضافی که برای اعزام به عربستان سعودی اعلام شده اند شامل سیستم های راداری و موشکی برای بهبود دفاعی در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی در منطقه، یک شاخه اعزامی هوایی برای پشتیبانی از عملیات هواپیماهای ایالات متحده در عربستان سعودی و دو اسکادران جنگنده خواهد بود.

به گفته کاخ سفید، اولین دسته از این نیروهای اضافی به عربستان سعودی رسیده اند و نیروهای باقی مانده در هفته های آینده وارد خواهند شد.

ترامپ خاطرنشان کرد: با استقرار جدید تعداد کل نیروهای آمریکایی در عربستان سعودی به سه هزار نفر خواهد رسید.

رییس جمهوری آمریکا افزود: نیروهای نظامی تا زمانی که حضور آنها برای انجام مأموریت ها تا زمانی که نیاز باشد، در منطقه مستقر خواهند بود.

پربیننده ترین خبرها