اظهارات مهم فالح الفیاض درخصوص تحولات اخیر عراق

اظهارات مهم فالح الفیاض درخصوص تحولات اخیر عراق
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 20:02

رییس حشد الشعبی در همایشی با اشاره به تحولات اخیر عراق، نظام این کشور را دموکراتیک دانست و برمبارزه حداکثری با فساد تاکید کرد.

العالم ـ عراق

فالح فیاض در همایش "صلح و امنیت در خاورمیانه" که در کردستان عراق برگزار شد، گفت: ما یک نظام دموکراتیک داریم به گونه ای که پارلمان در عرض نیم ساعت می تواند از دولت سلب اعتماد کند و دولت جدیدی سر کار آورد؛ از این رو برای تحقق خواسته های تظاهرکنندگان نباید نظام را تغییر دهیم.

رئیس حشدالشعبی یادآور شد: باید مطالبات و خواسته های نسل جدید را مدنظر قرار دهیم؛ اغلب تظاهرکنندگان 15 تا 25 سال دارند و بسیاری از آنها نمی توانند خواسته های خود را بیان کنند و یا در قالب یک متن بنویسند و نباید دستورالعمل ها و طرح ها و اصلاحاتی که می خواهیم را به آنها تحمیل کنیم.

وی افزود: من با تمام آنچه که تظاهرکنندگان مطرح می کنند، احساس همدلی می کنم. باید با فساد مبارزه شود، میزان قدرت احزاب در پارلمان نیز باید اصلاح شود. در واقع وضعیت جدید و پاسخ به مطالبات تظاهرکنندگان در واقع نوعی اصلاح برای نظام سیاسی است.

وی توضیح داد: گزارش اولیه که دولت تهیه و اعلام کرد، از استفاده افراطی از زور خبر داد. هر طرفی که اطلاعاتی ویژه در اختیار دارد می تواند آنها را به دستگاه قضایی ارائه دهد؛ نمی توان به رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای تعیین فرد قاتل و فرد بی گناه تکیه کرد.

پربیننده ترین خبرها