حامیان مورالس بار دیگر در پایتخت بولیوی تظاهرات کردند

حامیان مورالس بار دیگر در پایتخت بولیوی تظاهرات کردند
جمعه 1 آذر 1398 - 10:43

حامیان اوو مورالس رییس جمهوری مستعفی بولیوی بار دیگر در خیابان های پایتخت تظاهرات و نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

العالم - آمریکا

رسانه های غربی گزارش دادند حامیان مورالس روز گذشته(پنجشنبه) در خیابان های لاپاز تظاهرات و اجساد چند فرد کشته شده در اعتراض های اخیر پس از خروج مورالس از بولیوی را تشییع کردند.

نیروهای امنیتی نیز وارد عمل شده و با شلیک گاز اشک آور به دنبال متفرق کردن معترضان بودند.

براساس گزارش ها، از زمان آغاز اعتراض ها در بولیوی تاکنون ۲۹ نفر کشته شده اند و به دنبال خروج مورالس از بولیوی، گمانه زنی ها در مورد سازماندهی انتخابات جدید همچنان مطرح است.

برخی اخبار حاکی از پیشنهاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در ۱۲ ژانویه( ۲۲ دی) حکایت دارد اما هنوز قطعی نشده است.

حامیان جینینه آنیس رئیس جمهوری خودخوانده بولیوی هم اعلام کردند که وی می تواند با استفاده از حکم قانونی بدون تایید کنگره تاریخی را برای برگزاری انتخابات جدید معرفی کند.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) بولیوی که در دور نخست آن مورالس رئیس‌ جمهوری وقت پیروز شده بود، تظاهرات اعتراض‌آمیز و اعتصاب‌های گسترده‌ای در این کشور برگزار شد.

سناتور جنینه آنیِس، در پی کناره‌گیری مورالس از مقام خود در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان ماه) و پناهنده شدن به مکزیک، خود را رئیس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد.

اقتصاد بولیوی به دنبال بحران سیاسی و ناآرامی‌های اخیر با ضرر میلیارد دلاری روبرو شده است.

اتاق صنایع ملی بولیوی به تازگی اعلام کرد بخش صنایع و تجارت بولیوی متحمل دست‌کم ۱.۱ میلیارد دلار زیان شده است

هواداران رئیس جمهوری مستعفی این کشور همچنان به اعتراض های خود ادامه می دهند و خواستار بازگشت مورالس و استعفای جنینه آنیس رئیس جمهوری خودخوانده هستند.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها