نیروهای مورد حمایت امارات از متحدان عربستان در یمن انتقاد کردند

نیروهای مورد حمایت امارات از متحدان عربستان در یمن انتقاد کردند
يکشنبه 3 آذر 1398 - 22:49

«شورای انتقالی جنوب یمن» ضمن متهم دولت مستعفی یمن به تلاش برای شکست «توافق ریاض» گفت که ادامه خویشتنداری برای جلوگیری از وقوع هرگونه جنگ و درگیری در جنوب این کشور، دیگر امکانپذیر نیست.

العالم - یمن

گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوب» (شورای انتقالی جنوب یمن) وابسته به امارات که اخیرا با دولت مستعفی یمن بر سر توقف درگیری‌ها در جنوب یمن با دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» توافق کرده است، امروز (یکشنبه) به شدت از هادی و دولت او انتقاد کرده است.

بر اساس توافق ماه گذشته بر سر مناطق جنوبی یمن، قرار شد دولت مستعفی اداره امور جنوب یمن به مرکزیت عدن را بر عهده بگیرد تا دولت در عدن از عناصر دو طرف تشکیل شود. حالا پس از گذشت یک ماه از این توافق که به «توافق ریاض» معروف است، شورای انتقالی جنوب یمن دولت هادی را به تلاش برای شکست توافق یاد شده متهم کرده است.

شورای انتقالی جنوب یمن روز یکشنبه پس از برگزاری نشستی به ریاست «فضل محمد الجعفدی» نایب رئیس این شورا در شهر عدن، بیانیه‌ای را در این خصوص صادر کرده و در آن از ائتلاف سعودی خواسته که برای پرداخت حقوق نظامیان جنوب یمن، به دولت مستعفی یمن فشار بیاورد.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»،‌ شورای انتقالی جنوب یمن گفت که دولت مستعفی یمن که مورد حمایت عربستان قرار دارد، در پرداخت حقوق به کارکنان نهادهای نظامی مناطق جنوبی این کشور تعلل می‌کند و هدف آن نیز به شکست کشاندن توافق ریاض است.

گروه مذکور که تحت حمایت امارات متحده عربی قرار دارد و به نوعی گروه نیابتی این کشور در جنوب یمن محسوب می‌شود، افزود: «دولت هادی در خدمات رسانی آب و برق به شهروندان کم‌کاری می‌کند.»

شورای انتقالی افزود: «ادامه خویشتنداری برای جلوگیری از وقوع جنگ و درگیری در مناطق جنوبی در سایه اوضاع مالی کنونی، به امری غیر ممکن تبدیل شده است».

این در حالی است که درگیری‌ها بین عناصر مسلح وابسته به شورای انتقالی تحت حمایت امارات و عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان در جنوب یمن چند روزی است که با وجود توافق ریاض آغاز شده است.

توافق ریاض، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن، در جنوب یمن است که پنجم ماه اکتبر (ماه گذشته) میان متحدان آنان در ریاض امضا شد. دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» و شورای انتقالی این توافق را امضا کردند و بر اساس آن قرار شد که دولت در عدن از عناصر دو طرف تشکیل شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها