دیده بان حقوق بشر: جهان با اقدامات ضدحقوق بشری اسرائیل مقابله کند

دیده بان حقوق بشر: جهان با اقدامات ضدحقوق بشری اسرائیل مقابله کند
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 19:52

«عمر شاکر» مدیر دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر که به‌تازگی از سرزمین‌های اشغالی اخراج شده است، گفت: جهان اگر اقدامی در برابر نقض قوانین بین‌الملل در «فلسطین اشغالی» انجام ندهد، باید شاهد افزایش موارد نقض حقوق بشر در این سرزمین باشد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

عمر شاکر روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه راشا تودی با اشاره به اخراج خویش از سرزمین های اشغالی گفت: این اقدام بدون شک تلاشی برای خنثی کردن فعالیت های دیده بان حقوق بشر و حمایت از حقوق فلسطینیان است.

شاکر افزود: اسرائیل درصدد آن است تا یک دموکراسی به سبک غربی را در سرزمین خود نشان دهد اما در حقیقت آزادی بیان در حمایت از حقوق فلسطین در این سرزمین از بین رفته است.

مدیر دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد: اسرائیل حتی بهانه احترام به هنجارهای اساسی بین المللی را از دست داده است.

دولت نتانیاهو با اخراج مدیر یکی از بزرگترین سازمان های حقوق بشری در جهان به دیگر گروه های حقوق بشر هشدار داد که فعالیت های مستند سازی آنان نیز می تواند با مجازات های مشابه مواجهه شود.

اسرائیل دوشنبه شب "عمر شاکر" مدیر دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در فلسطین اشغالی را اخراج کرد.

دیوان عالی اسرائیل نیز هفته گذشته تصمیم دولت تل‌آویو را برای اخراج شاکر با استناد به قانون جنجالی ممنوعیت ورود "حامی تحریم اسرائیل" که در سال ۲۰۱۷ تصویب شد، تأیید کرده بود.

شاکر نخستین کارمند دیده‌بان حقوق بشری است که رژیم صهیونیستی براساس قانون ممنوعیت ورود حامیان کارزار "بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم" از سرزمین‌های اشغالی اخراج کرده است.

"آریه درعی" وزیر کشور اسرائیل مدعی شد: تمامی کسانی که علیه اسرائیل فعالیت دارند، باید بدانند، ما به آنان در اینجا اجازه اقامت و فعالیت نخواهیم داد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی به شدت تمام از فعالیت جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌­گذاری و تحریم اسرائیل (BDS) جلوگیری می‌کند.

این جنبش، یک کمپین جهانی است که از جولای ۲۰۰۵ به راه افتاده و به دنبال آن است که با افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی بر اسرائیل از نقض نهادینه حقوق بین‌الملل به دست تل آویو، جلوگیری کند.

سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج شاکر را مورد انتقاد قرار داده و از تل‌آویو خواسته‌اند در تصمیم خود بازنگری کند.

رژیم صهیونیستی اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی از تمدید ویزای شاکر خودداری کرد و سرانجام دیوان عالی این رژیم اوسط نوامبر سال جاری (اواخر آبان ۹۸) به اخراج او چراغ سبز نشان داد.

پربیننده ترین خبرها