استاندار ذی‌قار استعفا کرد

استاندار ذی‌قار استعفا کرد
جمعه 8 آذر 1398 - 00:39

منابع خبری در عراق شامگاه پنجشنبه خبر دادند استاندار «ذی‌قار» از سمتش استعفا کرده است.

العالم - عراق

دور دوم تظاهرات در استان‌های مرکزی و جنوبی عراق در اعتراض به اوضاع اقتصادی روز پنجشنبه (۷ آذر) وارد سی‌ و سومین روز خود شد. اوضاع در مناطقی مانند کربلا و نجف که در یک ماه گذشته از آرامش نسبی برخوردار بوده‌اند در روزهای اخیر متشنج شده‌اند.

مقامات عراقی می‌گویند ورود برخی از آشوبگران و گروه‌های «نقابدار» به این مناطق به خصوص نجف باعث ایجاد هرج و مرج در آنجا شده است. تظاهرات مسالمت‌آمیز در این استان‌ها به درگیری شدید با نیروهای امنیتی و تعرض به برخی دفاتر، مکان‌های مذهبی و دیپلماتیک منجر شده است.

تداوم این وضع باعث شد که ارتش عراق برای مقابله با آشوبگران و حمایت از معترضان وارد میدان شود. به گفته برخی از منابع عراقی، سه لشکر از ارتش عراق از استان‌های بابل، بغداد به استان‌های کربلا و نجف اعزام شده‌اند.

استان ذی‌قار

اوضاع در شهر «الناصریه»، مرکز استان «ذی‌قار» همانطور که مقامات محلی از روزهای قبل پیش‌بینی می‌کردند روز پنجشنبه متشنج شد. استاندار این استان سه‌شنبه اعلام کرد تمامی ادارات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

منابع خبری روز پنجشنبه همچنین ادعا کردند بیش از۲۰ نفر در شهر الناصریه کشته شده‌اند. الدخیلی پنجشنبه از بزرگان و شیوخ عشایر این استان خواسته بود جهت جلوگیری از خشونت‌ها وارد عمل شوند. او همچنین به دلیل کشته شدن شماری از معترضان در تظاهرات‌ها سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها