اعلام برائت مقتدی صدر از اغتشاشگران

اعلام برائت مقتدی صدر از اغتشاشگران
شنبه 9 آذر 1398 - 22:38

رهبر جریان صدر عراق خواستار اجتناب از خشونت و درگیری در دو استان نجف اشرف و کربلای معلی شد و از معترضانی که دست به قتل و خشونت و آتش‌سوزی و تعرض به مقدسات می‌زنند، تبری جست.

العالم _ عراق

سید «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق روز شنبه در سخنانی گفت که حزب متبوعش در تشکیل دولت آتی عراق شرکت نخواهد داشت.

به گزارش النشره، وی در ادامه با توجه به تشدید خشونت‌ها در دو استان کربلای معلی و نجف اشرف، خواستار اجتناب تظاهرات‌کنندگان از خشونت در دو استان مذکور و پرهیز آنها از تعرض به مقدسات شده است.

صدر همچنین خواستار پایبندی تظاهرکنندگان به مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات شد و از معترضانی که دست به قتل و خشونت و آتش‌سوزی و تعرض به مقدسات می‌زنند، تبری جست.

رهبر جریان صدر عراق که این اظهارات را در دیدار با «صالح محمد العراقی»- از نزدیکان مقدی صدر- عنوان کرده بود، افزود: هرگز اجازه بازگشت مفسدان به صحنه قدرت تحت لباس و عناوین جدید را نخواهد داد.

به گزارش السومریه نیوز، وی در این دیدار از طرفداران خود و تظاهرکنندگان وابسته به جریان صدر خواسته به هیچ وجه دست به خشونت نزنند و از انجام هرگونه اقدام خرابکارانه پرهیز کنند.

سید مقتدی صدر گفت : «معترضان باید به مسالمیت آمیز بودن اعتراضاتشان پایبند باشند و استان‌های مقدس (کربلای معلی و نجف اشرف) به خصوص پس از استعفای نخست‌وزیر را از خشونت و خطر دور نگه داشت».

فارس

پربیننده ترین خبرها