اقدامات خشونت‌آمیز آشوبگران پس از اعتراضات مسالمت‌آمیز بغداد+فیلم

شنبه 16 آذر 1398 - 01:06

آشوبگران به دنبال اعتراضات مردم بغداد در حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز و مرجعیت دینی عراق، در اقدامی خشونت آمیز بسیاری از مغازه‌ها را به آتش کشیدند.

العالم-عراق

به گزارش شبکه خبری العالم، آشوبگران و خرابکاران در پی برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز مردم عراق در بغداد ، اقدام به ایجاد رعب و وحشت کرده و مغازها و دکان‌های زیادی را آتش زدند.

منابع عراقی می‌گویند که عناصر تروریستی و افراد مسلح ناشناس پارکینگی در منطقه «السنک» در مرکز بغداد را به آتش کشیده و به روی معترضان خواهان اعتراضات مسالمت آمیز تیراندازی کردند و شماری از آنها را به شهادت رساندند.

در همین ارتباط، «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز جمعه گفته که یک نوع درگیری مسلحانه در داخل پارکینگ السنک رخ داد که پس از آن پارکینگ به دلایل نامشخصی دچار آتش سوزی شد.

این اقدامات خشونت‌آمیز آشوبگران و خرابکاران در بغداد همزمان با دومین روز اعترضات مردم عراق در حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز و مرجعیت دینی صورت گرفته است.

بغداد روز جمعه شاهد دومین روز پیاپی تظاهراتی بود که در حمایت از مرجعیت دینی و محکومیت مداخلات آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که تظاهرات‌کنندگان شعارهایی را در رد اقدامات تخریبی سر دادند و پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را در میدان التحریر به آتش کشیدند.

دور دوم تظاهرات مردمی عراق از 25 اکتبر در اعتراض به سوء وضعیت معیشتی و فساد آغاز شد و همچنین ادامه دارد. شماری از افراد نفوذی نیز با بهره‌برداری از اعتراضات، شهرهای مختلف عراق را به آتش کشیدند.

پربیننده ترین خبرها