معاون نصرالله: آمریکا و بریتانیا سران تروریسم جهانند و اصلاح نمی‌شوند

معاون نصرالله: آمریکا و بریتانیا سران تروریسم جهانند و اصلاح نمی‌شوند
شنبه 16 آذر 1398 - 18:38

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان دو کشور آمریکا و انگلیس را رهبران تروریسم خواند و گفت، آشوب‌های کنونی لبنان در راستای منافع رژیم صهیونیستی و آمریکاست .

العالم - لبنان

«نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی عربی به بحران فعلی این کشور، ایران و سوریه پرداخت و اعلام کرد، بحران فعلی در لبنان بسیار خطرناک است و ادامه این وضعیت قابل قبول نیست.

وی افزود: باید دولت تشکیل شود تا جلوی فروپاشی و عقب‌رفت گرفته شود. کسانی هستند که دنبال ضرر زدن به لبنان هستند بویژه آمریکا که «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور علنا اعلام کرد، نمی‌خواهد حزب‌الله را در دولت و صحنه سیاسی لبنان ببینند.

شیخ قاسم ادامه داد، حزب‌الله بخشی از ملت لبنان است و آمریکا از مداخلات خود در امور لبنان دست بردارد. برای حزب‌الله مهم نیست که آمریکا و انگلیس چگونه به این جنبش می‌نگرند، آنچه برای حزب‌الله مهم است دید ملت لبنان است.

وی تصریح کرد: آمریکا، بریتانیا و اسرائیلِ اشغالگرِ تجاوزگرِ جنایتکار، مواضعی سیاسی علیه حزب‌الله اتخاذ کرده‌اند و آن را در لیست تروریسم قرار داده‌اند، این بدان معنا نیست که آن برحق هستند.

معاون حزب‌الله سپس گفت: پیروزی‌هایی که در سال‌های اخیر به دست آورده‌ایم از پیروزی بر اسرائیل و آزادسازی جنوب لبنان گرفته تا پیروزی بر داعش با آزادسازی شرق لبنان و نیز کمک به آزادسازی سوریه، همگی دستاوردهای بزرگی است که حزب‌الله و محور مقاومت آن را ثبت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: آمریکا و بریتانیا رهبران تروریسم در جهان هستند زیرا آنها اصلاح نمی‌شوند و منافع ملت‌ها را در نظر نمی‌گیرند.

شیخ قاسم درباره ایران گفت: ما انکار نمی‌کنیم که بخشی از محور مقاومت تحت هدایت ایران هستیم زیرا ایران مسایل مربوط به حقوق ملت‌ها را مطرح و از مقاومت حمایت می‌کند و به آزادسازی فلسطین اعتقاد دارد. ما افتخار می‌کنیم در محوری قرار داریم که برای منافع ملت‌های منطقه می‌کوشد. اما اینکه مشکلاتی در ایران به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود دارد مسأله‌ای داخلی مربوط به خود این کشور است؛ گرچه مشخص شده که آمریکا و متحدان آن به این نوع اقدامات تشویق می‌کنند زیرا نمی‌خواهند ایران ثبات داشته باشد.

وی تأکید کرد، تمام آشوب‌های کنونی در لبنان در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و تمام فتنه‌ها در لبنان زیر سر آنهاست زیرا ملت لبنان خواهان فتنه و جنگ داخلی نیست بلکه می‌خواهد مشکلات اجتماعی، اقتصادی و مالی حل شود.

شیخ قاسم سپس گفت، اگر رژیم صهیونیستی فکر تجاوز به لبنان را بکند مقاومت پاسخ خواهد داد و زیرا اسرائیل فقط زبان زور را می‌فهمد.

وی گفت: هر تجاوز احتمالی اسرائیل یا آمریکا علیه ایران احتمالا تمام منطقه را شعله‌ور می‌کند و مسؤولیت بسیاری را به عامل آغازکننده تحمیل خواهد کرد علاوه اینکه عکس‌العمل‌های بسیار زیادی خواهد داشت.

شیخ قاسم جنگ با رژیم صهیونیستی در مرحله فعلی را بعید دانست زیرا در حال حاضر این رژیم با مشکلات سیاسی روبروست اما یک موازنه بازدارنده واقعی علیه رژیم صهیونیستی متشکل از حزب‌الله و دو جنبش حماس و جهاد اسلامی وجود دارد.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که چرا حزب‌الله در کنار «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در جنگ این کشور مبارزه کرد، گفت: ملت سوریه در کنار اسد بود و مشخص شد مخالفان وی اجیرشدگانی بودند که از هشتاد کشور جهان و تحت لوای داعش و النصره به سوریه آمده بودند، اینها تکفیری‌هایی بودند که توسط عربستان، امارات، آمریکا و کشورهای اروپایی حمایت مالی می‌شدند.

پنج هفته از زمانی که «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان می‌گذرد و هنوز تکلیف دولت جدید مشخص نیست؛ قرار است دوشنبه (پس فردا) پارلمان تشکیل جلسه دهد تا نخست‌وزیر جدید انتخاب شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها