دادستانی کل الجزائر حبس ۲۰ ساله دو نخست‌وزیر سابق را خواستار شد

دادستانی کل الجزائر حبس ۲۰ ساله دو نخست‌وزیر سابق را خواستار شد
يکشنبه 17 آذر 1398 - 20:27

دادستانی کل الجزائر خواستار صدور حکم حبس ۲۰ ساله برای دو نخست‌وزیر سابق دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور سابق این کشور شد.

العالم - آفریقا

نماینده دادستانی کل الجزائر امروز یکشنبه در چهارمین جلسه محاکمه شماری از وزرای سابق و بازرگانان دوره بوتفلیقه در دادگاه «سیدی محمد» خواستار صدور حکم حبس ۲۰ ساله برای «احمد اویحیی» و «عبدالمالک سلال» دو نخست‌وزیر دوره بوتفلیقه شد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، نماینده دادستانی کل الجزائر همچنین صدور حکم حبس ۱۰ و ۱۵ ساله و پرداخت غرامت برای وزرای سابق و بازرگانان دوره بوتفلیقه را خواستار شد.

روز شنبه(دیروز) قاضی دادگاه سیدی محمد احضار سعید برادر بوتفلیقه به دادگاه برای ارائه شهادت در جلسه محاکمه وزرا و مقامات ارشد الجزائر را درخواست کرده بود. سعید از چند ماه پیش در زندان نظامی بسر می‌برد و دادگاه نظامی البلیده سپتامبر گذشته حکم حبس ۱۵ ساله وی به اتهام توطئه علیه ارتش و دولت را صادر کرده است.

محاکمه شماری از وزرا و مقامات ارشد الجزائر از چهارشنبه گذشته به اتهام فساد مالی آغاز شده است. از جمله این افراد «احمد اویحیی» و «عبدالمالک سلال» نخست‌وزیران سابق، «یوسف یوسفی» و «محجوب بده» وزرای سابق صنایع، «عبدالغنی زعلان» وزیر سابق حمل و نقل و تعدادی از بازرگانان و کادر اداری مرکزی و محلی الجزائر است.

«عبدالسلام بوشوارب» وزیر اسبق صنایع نیز از دیگر متهمان این پرونده است که به خارج متواری گشته و در جلسات محاکمه حضور ندارد.

این افراد در ارتباط با پرونده مونتاژ خودرو و به اتهام هدر دادن اموال عمومی، سوء استفاده از موقعیت شغلی، اعطای مزایای غیرقانونی به دیگران، دریافت وام‌های بانکی به روش غیرقانونی، خسارت زدن به منافع بانک دولتی و پولشویی، محاکمه می‌شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها