اعتصاب‌ کنندگان در فرانسه رکورد زدند/ ایجاد ترافیک بی سابقه ۶۰۰ کیلومتری در شبکه حمل‌ونقل

اعتصاب‌ کنندگان در فرانسه رکورد زدند/ ایجاد ترافیک بی سابقه ۶۰۰ کیلومتری در شبکه حمل‌ونقل
دوشنبه 18 آذر 1398 - 12:41

تداوم اعتصاب‌ها در فرانسه که از پنجشنبه گذشته (۱۴ آذر) آغاز شده، اختلال در شبکه حمل‌ونقل عمومی در فرانسه را شدت بخشیده به گونه‌ای که امروز (دوشنبه ۱۸ آذر) ترافیک بی سابقه ۶۰۰ کیلومتری در ناحیه « ایل دو فرانس » در شمال این کشور ایجاد شد.

العالم ـ اروپا

شبکه خبری فرانسه در گزارشی به ادامه اعتصاب‌ها در این کشور بویژه در بخش حمل‌ونقل اشاره و اعلام کرد، امروز نیز اختلال در این بخش سبب شد تا ۸ صبح به وقت محلی در ناحیه « ایل دو فرانس » ترافیک ۶۰۰ کیلومتری ایجاد شود که یک رکورد است.
اعتصاب‌ها از پنجشنبه گذشته در اعتراض به برنامه اصلاح نظام بازنشستگی در پاریس و ایل دو فرانس و برخی نقاط دیگر فرانسه کلید خرود و همچنان در بخش‌های مختلف این کشور ادامه دارد.
براساس این گزارش، یک روز بعد از تجمع میلیونی معترضان در پنجم دسامبر(۱۴ آذرماه)، «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه گفت: دولت چهارشنبه ( ۹ دسامبر ، ۲۰ آذر) جزئیات برنامه خود درخصوص اصلاح نظام بازنشستگی را اعلام خواهد کرد.

با تشدید اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها از پنجشنبه گذشته، دیروز(یکشنبه) امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، نخست‌وزیر و وزیران مرتبط با برنامه اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور را برای یک جلسه اضطراری به کاخ الیزه فراخواند.
پیش از این نیز نزدیک به دو هفته اخیر، کشاورزان فرانسوی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت با تراکتورهای خود بزرگراه‌های منتهی به پاریس را بستند و موجب ایجاد ۳۲۵ کیلومتر ترافیک پرحجم شدند.

در ادامه این اعتراض‌ها، تعدادی از کامیون‌داران متعلق به سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای اروپا (OTRE) نیز در ادامه اعتراض‌ها به افزایش مالیات بر سوخت از سوی دولت مکرون، شنبه گذشته چند بزرگراه و جاده اصلی در سراسر این کشور را مسدود کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها