بازرس دولت مدرکی دال بر سیاسی بودن تحقیقات اف‌بی‌آی از ستاد ترامپ نیافت

بازرس دولت مدرکی دال بر سیاسی بودن تحقیقات اف‌بی‌آی از ستاد ترامپ نیافت
سه شنبه 19 آذر 1398 - 08:48

به گفته بازرس وزارت دادگستری آمریکا، با وجود برخی «کوتاهی‌های جدی در روند اجرا»، مدرکی دال بر سیاسی بودن آغاز تحقیقات پلیس فدرال درباره ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶، نیافته است.

العالم - آمریکا

به نوشته واشینگتن پست، نتیجه‌گیری تحقیقات مایکل هورویتز، بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا در قالب یک گزارش ۴۷۶ صفحه‌ای منتشر شده است.

این نتیجه‌گیری از یک سو انتقادهای دونالد ترامپ و متحدانش را درباره روند تحقیقات رد می‌کند. از سوی دیگر برآوردها درباره خطاها و اشتباهات رخ داده، احتمالا توسط جمهوری‌خواهان در برابر دمکرات‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ به‌ویژه که آن‌ها در برابر تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس‌جمهور توسط اکثریت دمکرات‌ در مجلس نمایندگان، قرار گرفته‌اند.

بنا بر آن‌چه بازرس کل، مایکل هورویتز، اظهار کرده است، اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، «هدف مـُجازی» برای تصمیم‌گیری در مورد تحقیقات داشته و استفاده از خبررسانان محرمانه نیز، با قوانین و ضوابط این نهاد سازگار بوده است.

از سوی دیگر هورویتز و تیم او به این نتیجه رسیده‌اند که درخواست‌ نامه‌های جاسوسی از مشاور دونالد ترامپ «به‌طور قابل‌توجهی فاقد دقت و با فروگذاری» ارائه شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها