توصیه ژنرال صهیونیست به بهره‌برداری این رژیم از تظاهرات لبنان

توصیه ژنرال صهیونیست به بهره‌برداری این رژیم از تظاهرات لبنان
سه شنبه 19 آذر 1398 - 11:49

رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تظاهرات کنونی لبنان را فرصتی استثنایی برای دور کردن این کشور از حزب‌الله و ایران دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

«گادی آیزنکوت» رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی وابسته به دانشگاه تل‌آویو به ایران، لبنان، حزب‌الله و حماس پرداخت.

بر اساس گزارش روزنامه «عربی ۲۱» به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، آیزنکوت تظاهرات فعلی در لبنان را فرصتی استثنایی برای جدا کردن این کشور از ایران و حزب‌الله توصیف کرد.

وی خواستار ارائه تسهیلات اقتصادی به ملت لبنان با هدف کاستن از تأثیر آنچه حضور ایران و حزب‌الله در دولت خواند، شد و ادامه داد، رژیم اسرائیل می‌تواند از طریق توافقنامه‌های گاز و غیره از این لحظه تاریخی نادر برای «خارج کردن لبنان از نفوذ ایران» بهره ببرد.

رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «حزب‌الله دارای دو نوع توانایی هجومی علیه اسرائیل است؛ اول: ایجاد یک سیستم زیرزمینی که اسرائیلی‌ها پیشتر آن را ندیده‌اند و شامل حمله هزاران نفر از نیروهایش به سمت اراضی اسرائیلی است. دوم: سلاح دقیق. حزب‌الله امروز بیش از ۱۳۹ هزار موشک دارد که می‌تواند خسارت‌های بزرگی به جبهه داخلی اسرائیل بزند».

تظاهرات لبنان از بیست و پنجم مهرماه و در اعتراض به قصد دولت لبنان برای وضع مالیات‌های جدید در بودجه ۲۰۲۰ آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

آیزنکوت سپس مدعی شد: «ایران چندین دهه است که در اولویت ارتش اسرائیل قرار دارد و امروز مرکز ثقل ایران از سوریه به غرب عراق منتقل شده و مشکلی جدید برای اسرائیل به وجود آورده است. ایرانی‌ها واقعا مصمم هستند و امروز آنها نزدیک به ما هستند اما هنوز از هدفی که برای خودشان در رابطه با اسرائیل مشخص کرده‌اند، دور هستند».

وی درباره حماس در نوار غزه هم گفت: «مشکل امروز ما با حماس فقط امنیتی نیست بلکه بُعدهای اجتماعی و سیاسی هم دارد، حماس چالشی در برابر ماست ، ما در این باره به راه‌حل‌های خلاقانه نیاز داریم و امید است آن را پیدا کنیم».

فارس

پربیننده ترین خبرها