یک خبر چند خط تحلیل؛

ناکامی عربستان دربسیج افکار عمومی لبنان علیه ایران

ناکامی عربستان دربسیج افکار عمومی لبنان علیه ایران
سه شنبه 19 آذر 1398 - 20:59

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

  • دیروز یکی از فرماندهان سپاه ایران گفت رژیم صهیونیستی اگر مرتکب کوچک‌ترین خطایی در قبال ایران شود از زمین «تل‌آویو» را با خاک یکسان می‌کنیم و اصلاً نیازی نیست که از ایران موشک و تجهیزات بلند شود.


تحلیل:

  • در واکنش به این سخن مشاور فرماندهی سپاه پاسداران ایران العربیه و دیگر رسانه های سعودی کوشیدند تا با قراردادن کلمه "لبنان" به جای "پاسخگویی به اسرائیل بدون نیاز به استفاده از موشک " و البته در شرایط ناآرامی های حاکم بر لبنان این کلام را مصادره به مطلوب کنند و از آن بر علیه جمهوری اسلامی ایران بهره برداری کنند. حاصل این تلاش تبلیغاتی آنکه برخی از رسانه های لبنانی نیز متاثر از رسانه های سعودی تحریف این رسانه ها را بازنشر کردند و کارتا آنجا پیش رفت که امروز وزیر دفاع لبنان اعلام کرد: چنانچه این کلام نسبت داده شده به مشاور فرمانده سپاه پاسداران ایران صحیح باشد پذیرفتنی نیست. البته وزیر دفاع لبنان در این موضع گیری کاملا جانب احتیاط را رعایت کرد و صراحتا گفت: چنانچه این کلام صحیح باشد .... که این اعلام موضع نشانه دقت و دوراندیشی این مقام لبنانی و البته باورناپذیر بودن ادعای رسانه های سعودی از سوی او و بالاخره حساسیت نسبت به شیطنت های رسانه های سعودی است.
  • صرف نظر از این شیطنت رسانه ای و در تکمیل آن رسانه های سعودی برای باورپذیرتر کردن ادعای خود به مواضع سیدحسن نصرالله در حمایت از ایران در صورت بروز هر جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده اند این در حالی است که اولا کلام سید و مجموعه حزب الله از یک سو و دیدگاه های محور مقاومت همواره جز این نبوده است و البته نگاه جمهوری اسلامی نیز در حمایت و دفاع از این محور در مقابل دشمنی ها همین موضع بوده و هست.
  • صرف نظر از آسیب پذیری شدید رژیم صهیونیستی در سه مرز لبنان، سوریه و فلسطین هم به لحاظ هوایی و هم زمینی نکته قابل تامل تلاش سعودی برای تحریک مردم لبنان و مسئولین این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران است. توجه به این تلاش های ناکام در کنار مواضع امروز سلمان در اجلاس بی روح امروز شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برای تعمیق دشمنی کشورهای همسایه و دوست علیه ایران در منطقه جملگی حکایت از هم سویی محور آمریکایی، عبری و عربی در معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای منطقه دارد. نکته جالب توجه آنکه این هم سویی در شرایط جدید و بعد از ناکامی های مکرر در میدان حجم تمرکزش را بر توسل به جنگ نرم و رسانه ای علیه ایران قرارداده است.

پربیننده ترین خبرها