کریسمس حرام ... کریسمس حلال

کریسمس حرام ... کریسمس حلال
پنج‌شنبه 21 آذر 1398 - 07:54

یکی از نویسندگان در تعریف «علمای درباری» می گوید: "آنها هیچ سخنی در محکومیت و یا انتقاد از اقدامات حاکمان بر زبان نمی آورند. آنها فقط فقهای نظام هستند و زمانی با سکوت در مقابل باطل و زمانی با صدور فتواهای گمراه کننده در تایید حاکمان، ملت را گمراه می سازند. آنها همیشه و همواره در کنار نظام هستند. آنها بازیچه دست سلطان هستند؛ از خدا نمی ترسند بلکه تمام ترس و هراس آنها از سلطان است که به آنها جایگاهی در میان مردم عطا کرده است".

العالم ـ عربستان سعودی

این تعریف کاملاً بر عمل شیوخ وهابیت منطبق است که همچنان بوق نظام آل سعود هستند. طبق نظر "اولیای امور" هر آنچه را که بخواهند حلال و یا حرام می کنند. مبارزه با کشورهای اسلامی حلال است؛ زیرا ولی امر می خواهد این مساله حلال باشد. مبارزه با صهیونیست‌ها و استکبار جهانی حرام است؛ زیرا ولی امر چنین باوری دارد. پیش از این موسیقی و سینما و رقص و رانندگی زنان حرام بود؛ اما امروز بنا به نظر ولی امر حلال است. حتی خوش‌گذرانی و نوشیدن الکل نیز در سرزمین مقدس وحی حلال گشت.

همه ما محمد العریفی را به خاطر می آوریم که خرید و ساخت و یا اهدای درخت کریسمس را حرام عنوان کرد؛ زیرا مانند صلیب یک نماد دینی است. وی همچنین تبریک گفتن به مسیحیان به خاطر ولادت حضرت عیسی علیه السلام را نیز حرام می دانست؛ زیرا تبریک گفتن به آنها را نوعی باور به اعتقادات مسیحیان و عقیده مسیحیت عنوان کرده بود. اما زمانی که ولی امر تصمیم گرفت تا این اعتقادات را تغییر دهد، العریفی نیز باورهای خود را تغییر داد و حتی به زیارت کلیساها می رفت در حالی که پیش از این، کلیساها را مکانی برای شِرک می دانست که نباید به آنها نزدیک شد!

امروز نیز ترکی آل شیخ رییس سازمان تفریح و سرگرمی در عربستان و نوه بنیانگذار وهابیت، اعتقادات مردم را تغییر می دهد همانگونه که پدربزرگش نیز چنین کرده بود. امسال برای نخستین بار در تاریخ عربستان سعودی نخستین جشن سال میلادی برگزار می شود. آل شیخ از برگزاری یک فعالیت هنری و فرهنگی و تفریحی در ریاض و در منطقه بولیوارد ـ مقر برگزاری فعالیت‌های مهم در ریاض ـ خبر داد.

آل شیخ در توییتر نوشت: "با طراحی های جدید در منطقه بولیوارد موافقت کردم، به شما وعده یک برنامه خیره کننده می دهیم". و احتمال می رود که این طراحی های جدید شامل تزیین و نورپردازی و طراحی های دیگری که با جشن سال جدید میلادی همخوانی داشته باشد و ممکن است آتش بازی و نور افشانی نیز بخشی از برنامه باشد را شامل شود. در منطقه بولیوارد تئاتری وجود دارد که ظرفیت آن 20 هزار نفر است. در این تئاتر مراسم هنری برگزار می شود. همچنین بیش از 50 مرکز تجاری و بیش از 10 رستوران و کافی شاپ و مراکز دیگری وجود دارد.

ما اینک در پی دخالت در امور دیگران نیستیم و نمی خواهیم مساله ای را حرام یا حلال کنیم؛ اما نمی توان از کارنامه سیاه «علمای درباری» بی تفاوت گذر کرد؛ آنها که خون میلیون ها نفر را به بهانه های واهی ریختند، بهانه هایی که هیچ گونه ارتباطی با دین ندارند، همانطور که پیش از این ارتش ال سعود و امروز داعش وهابی خون بندگان خدا را بدون هیچ گناهی در جزیره العرب، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان و در تمام جهان عرب و اسلام ریختند.

پربیننده ترین خبرها