دستان خالی آمریکا در مذاکرات احتمالی آتی با کره شمالی/ پیونگ یانگ: واشنگتن با تشکیل جلسه شورای امنیت کار احمقانه‌ای انجام داد

دستان خالی آمریکا در مذاکرات احتمالی آتی با کره شمالی/ پیونگ یانگ: واشنگتن با تشکیل جلسه شورای امنیت کار احمقانه‌ای انجام داد
پنج‌شنبه 21 آذر 1398 - 16:15

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد که حتی اگر مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ از سر گرفته شود، آمریکا هیچ چیز تازه‌ای برای ارائه در این مذاکرات ندارد.  

العالم ـ آسیا

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) نوشت: پیونگ یانگ بر این باور است که ایالات متحده با تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل کار احمقانه‌ای انجام داده است و این چیزی جز استفاده از ابزار سیاسی برای منافع ایالات متحده نیست.
سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به مواضع آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما چیزی برای از دست دادن نداریم و پیونگ یانگ آماده پاسخگویی به هرگونه اقدامات متقابلی است که آمریکا انتخاب کند.
تنش‌های لفظی میان سران دو کشور در روزهای اخیر دوباره اوج گرفته به ویژه پس از هشدار ترامپ به کیم درباره احتمال از دست دادن همه چیز در صورت ازسرگیری اقدامات تحریک آمیز نظامی مانند آزمایش هسته‌ای یا موشک‌های دوربرد و واکنش پیونگ یانگ که ترامپ را پیرمردی بی‌توجه و دمدمی مزاج نامیده است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که این کشور یک آزمایش "بسیار مهم" را در سایت پرتاب ماهواره «سوها» انجام داده است. پیونگ یانگ می گوید سوها یک سایت پرتاب ماهواره است، اما مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که از این مرکز برای پرتاب موشک‌های بالستیک استفاده می‌شود.
به گزارش ایرنا، سران کره شمالی و آمریکا سال ۲۰۱۸ میلادی برای نخستین بار در سنگاپور با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند و توافقی دو صفحه‌ای امضا کردند که هرگز اجرایی نشد. دیدار دوم ترامپ و کیم در ویتنام برگزار شد اما به دلیل فاصله زیاد انتظارات و درک طرف‌ها از مفاهیم اصلی در توافقات خلع سلاح، این دیدار نیمه‌کاره رها شد.

پربیننده ترین خبرها