گزارش خبرنگار العالم از حوادث امروز میدان الوثبه بغداد + فیلم

پنج‌شنبه 21 آذر 1398 - 20:42

خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق گزارش داد که داستان نوجوان 16 ساله به نام "هیثم" که گفته شده با تیراندازی به طرف تظاهرکنندگان 4 نفر از آنان را کشته بود، حقیقت ندارد.

العالمعراق

خبرنگار العالم گفت گواه دروغ بودن این داستان آن است که پزشکی قانونی بغداد رسما اعلام کرده که امروز هیچ جسدی غیر از جسد هیثم که توسط افراد نفوذی هدف واقع شد را دریافت نکرده است.

خبرنگار العالم ادامه داد که بر اساس بیانیه ستاد نیروهای مسلح عراق، این نوجوان که خانه اش در اطراف میدان الوثبه بود از افرادی که گفته می شد تظاهرکننده هستند خواست از اطراف خانه اش دور شوند اما این افراد دور نشدند که به همین دلیل وی برای دورکردن آنان اقدام به تیراندازی هوایی کرد، پس از آن بود که افراد مزبور خشمگین شده و خانه اش را آتش زدند، وی را به قتل رسانده و پس از کشیدن بر روی زمین، روی چراغ برق آویزان کردند.

وی ادامه داد که تظاهرکنندگان در هفته های اخیر به نیروهای امنیتی اجازه ورود به میدان الوثبه برای حفاظت از آنان در برابر افراد نفوذی را ندادند، البته نیروهایی در میدان بودند اما مسلح نبودند که به همین دلیل نتوانستند بر اوضاع مسلط شوند.

خبرنگار العالم خاطر نشان کرد که از سوی دیگر تظاهرکنندگان میدان التحریر از عاملان حوادث میدان الوثبه اعلام برائت کرده اند.

کاربران شبکه های اجتماعی امروز تصاویر کشیده شدن جسد این نوجوان بر روی زمین را منتشر کرده اند که شبکه خبری العالم به خاطر شنیع بودن آن، قادر به پخش این تصاویر نیست.

پربیننده ترین خبرها