فلسطین| سال ۲۰۱۹ سخت‌ترین سال برای کودکان فلسطینی

فلسطین| سال ۲۰۱۹ سخت‌ترین سال برای کودکان فلسطینی
دوشنبه 25 آذر 1398 - 20:07

در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه کودکان، نهادهای دولتی و حقوقی و رسیدگی به امور اسرا سال ۲۰۱۹ میلادی را سخت‌ترین سال برای کودکان فلسطینی نامیدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، کودکان فلسطینی همچنان در معرض تجاوزها و بازداشت‌ها و جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی قرار دارند، به‌گونه‌ای که در سال 2019 میلادی صدها مورد تجاوز علیه کودکان فلسطینی به وقوع پیوست و نهادهای دولتی و حقوقی و رسیدگی به امور اسرای فلسطین آن را مستندسازی کرده‌اند.

با توجه به تشدید تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی نهادهای فوق الذکر سال 2019 میلادی را سخت‌ترین سال برای کودکان فلسطینی دانستند و این در حالی است که دنیا نوامبر گذشته روز جهانی کودک را جشن گرفت.

"عبدالناصر فروانه" رئیس بخش پژوهش‌ها و مستندسازی در هیئت امور اسرا و آزادگان غزه گفت که حدود 200 کودک فلسطینی در شرایطی سخت پشت میله‌های زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

شکنجه روحی و بدنی

فروانه افزود رژیم صهیونیستی از سال 2019 میلادی حدود 850 کودک فلسطینی را بازداشت کرده است و کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به صورت پیوسته در معرض شکنجه روحی و بدنی شدید قرار دارند.

بازداشت‌های برنامه ریزی شده

وی گفت مرکز موسوم به اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی کودکان فلسطینی را از ساده‌ترین حقوقشان از جمله برخورداری آنها از حق آموزش و حق ملاقات با اعضای خانواده و سایر حقوق محروم می‌کند.

فروانه اظهار داشت: ما از بازداشت‌هایی سخن می‌گوییم که برنامه ریزی شده و به صورت مستمر در حال انجام است و رژیم صهیونیستی عمدا کودکان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد.

لزوم تلاش بین المللی برای برملا کردن جنایات اسرائیل

این مقام فلسطینی بر ضرورت تحرک در تمام سطوح بین المللی و منطقه‌ای و داخلی برای بر ملا کردن جنایات صهیونیست‌ها به‌ویژه علیه کودکان و خردسالان در زندان‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

محرومیت از درمان و قتل تدریجی

از سوی دیگر "طارق شلوف" سخنگوی مؤسسه "مهجه القدس" گفت اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد خانواده‌های این کودکان برای آنها لباس‌های زمستانی و گرم بیاورند و هدف رژیم صهیونیستی از این کار قتل تدریجی اسرا در مقابل دیدگان مردم دنیا است.

شلوف گفت تلاش‌هایی برای قتل برنامه ریزی شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی از طریق اهمال پزشکی و تاخیر در عملیات‌ها و معاینات لازم پزشکی انجام می‌شود.

وی گفت سیاست‌های رژیم صهیونیستی منجر به شیوع بیماری میان اسرا به‌ویژه کودکان شده است وشماری از این کودکان بر اثر این بیماری‌ها شهید شده‌اند.

این مقام فلسطینی گفت رژیم صهیونیستی در جریان بازداشت و بازجویی از کودکان به خشونت شدید متوصل می‌شود.

تعداد کودکان شهید

از سوی دیگر جنبش بین المللی دفاع از کودک اعلام کرد از ابتدای انتفاضه الأقصی که در سال 2000 میلادی آغاز شد تا ماه مارس گذشته 212 کودک به دست نظامیان صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

شهدای غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از ابتدای سال 2019 میلادی 27 کودک به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

این در حالی است که از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت نظامیان رژیم صهیونیستی 46 کودک را به شهادت رسانده و 3691 نفر را نیز زخمی کرده ‌اند. از سوی دیگر در جریان تجاوز اخیر به غزه 8 کودک به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها