تابعیت روزنامه‌نگار سعودی حامی رژیم صهیونیستی لغو شد

تابعیت روزنامه‌نگار سعودی حامی رژیم صهیونیستی لغو شد
سه شنبه 26 آذر 1398 - 17:39

دولت ریاض، «عبدالحمید الغبین» روزنامه‌نگار جنجالی عربستانی و حامی رژیم صهیونیستی را لغو تابعیت کرد.

العالم- عربستان سعودی

«عبد الحمید الغبین» روزنامه‌نگار عربستانی که به جانبداری شدید از رژیم صهیونیستی شهره است، مدعی شد که دولت سعودی تابعیت او را لغو کرده است.

الغبین در صفحه توئیتر خود نوشت: «آنچه در خصوص لغو تابعیت من منتشر شده صحت دارد و با تصمیم وزارت این اقدام صورت گرفته و از دلایل آن اطلاعی ندارم».

او در ادامه با بیان اینکه به این تصمیم احترام می‌گذارد، نوشت: «ما جز اطاعت کار دیگری نداریم».

پس از این توئیت، «شمعون آران» روزنامه‌نگار اسرائیلی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که الغبین از طرفداران محمد بن سلمان و خواستار صلح (سازش) میان رژیم صهیونیستی و دولت سعودی بود.

صفحه عربی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز بارها اقدام به انعکاس مواضع العبین که در آن خواستار عادی‌سازی روابط با تل آویو شده، کرده است.

الغبین رئیس مرکزی موسوم به اندیشکده پژوهش‌های سیاسی در لندن است و خود را جزء ۵۰ شخصیت مؤثر در عربستان سعودی می‌داند. از او بعنوان فردی که عمده فعالیت خود را جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به کار می‌گیرد، یاد می‌شود.

او در هشتم آبان ماه در صفحه توئیتر خود گفته بود که در جنگ احتمالی میان اسرائیل و لبنان، در کنار صهیونیست‌ها خواهد ایستاد.

او از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا با حمله به جنوب لبنان «حزب‌الله» را نابود کند و مدعی شد که بیشتر اعراب از اسرائیل حمایت می‌کنند.

نظرات تحریک‌آمیز این نویسنده سعودی محدود به صفحه شخصی خود در توئیتر نشده و او اخیرا یادداشت‌های خود را در روزنامه «اسرائیل هیوم» که به نوعی ارگان غیر رسمی نتانیاهو محسوب می‌شود، منتشر کرده و نوشته است که ملتی به نام «فلسطین» وجود ندارد. پس از انتشار این مقاله، وزارت خارجه اسرائیل از مواضع الغبین استقبال کرد و در صفحه رسمی خود در توئیتر، آرای این تحلیلگر سعودی را نماد «اعتدال» و «میانه‌روی» و عامل «ثبات» دانست.

فارس

پربیننده ترین خبرها