پلیس فرانسه علیه معترضان ماکرون از گاز اشک‌آور استفاده کرد + فیلم

سه شنبه 26 آذر 1398 - 20:16

شهر نانت در غرب فرانسه عصر سه‌شنبه شاهد برخورد نیروهای امنیتی با معترضان به سیاست‌های رئیس جمهور این کشوربود.

العالم - اروپا

در ادامه تظاهرات مردم فرانسه علیه سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور، گروهی از ساکنان شهر «نانت» روز سه شنبه در غرب فرانسه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به نوشته خبرگزای «رویترز» به نقل از وبگاه فرانسوی «سی نیوز» این تظاهرات که در مخالفت با سیاست‌های اصلاحات قوانین بازنشستگی در فرانسه رخ داد با دخالت پلیس مواجه شد و پلیس علیه معترضان گاز اشک آور پرتاب کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه درصدد است نظام بازنشستگی این کشور را یکپارچه کند و مزایای برخی مشاغل را حذف کند. دولت فرانسه اعلام کرده که از طرح‌های اصلاحاتی خود کوتاه نمی آید.

به نوشته رویترز، این تظاهرات از سوی اتحادیه‌های کارگری مخالف اصلاحات قوانین بازنشستگی برگزار شد. شهر نانت در روزها و هفته‌های گذشته بارها شاهد برخورد پلیس با گروه‌های چپگرا بوده است.

فرانسه مدتی است که با تظاهرات معترضان ضدنظام سرمایه‌داری و اعتصاب اصناف مختلف این کشور از جمله شاغلان بخش حمل و نقل روبروست. اعتصاب بخش حمل و نقل موجب اخلال در تردد شهروندان فرانسوی شده است.

رانندگان خودروهای سنگین در فرانسه در اعتراض به سیاست‌های دولت ماکرون در روزهای گذشته بزرگراه‌های مهم فرانسه را مسدود کردند.


فیلم‌های منتشر شده از این تظاهرات نیز دود غلیظ ناشی از حمله پلیس با گاز اشک آور علیه تظاهرات‌کنندگان در شهر نانت را نشان می‌دهد. وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نیز با اشاره به تظاهرات سه شنبه در شهر نانت نوشت که تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از این تظاهرات نشان می‌دهد که پلیس از گاز اشک آور و خوروهای آب‌پاش علیه مردم حاضر در تظاهرات استفاده کرده است.

بر اساس این ویدئو شماری هم در این تجمع بازداشت شده‌اند، با این حال دولت فرانسه هنوز تعداد بازداشتی‌ها را اعلام نکرده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها