یک خبر چند خط تحلیل؛

وقتی فتنه گران در لبنان اهل بیت (ع) را هدف قرار می دهند

وقتی فتنه گران در لبنان اهل بیت (ع) را هدف قرار می دهند
سه شنبه 26 آذر 1398 - 23:07

العالملبنان

خبر:

بامداد امروز پس از بحرانی شدن میدان شهدا و دیگر مناطق به دنبال انتشار ویدئویی فتنه انگیز درباره اهل بیت پیامبر (ص)، آرامش به بیروت مرکز لبنان بازگشت.

تحلیل:

این ویدئو همزمان با حضور گروه هایی از طرابلس در میدان الشهدا بیروت منتشر شد که شعار اصلی آن ها درخواست آزادی ربیع الزین فعال سیاسی که به دلیل توهین به دستگاه قضا بازداشت شده بود چیزی نگذشت که شعارهایشان به شعارهای تحریک آمیزی تبدیل شد بنابراین زمان بندی کاملا برنامه ریزی شده بود.

گروه های ناشناسی همراه این گروه ها به طرابلس با اهداف مشخصی که همان افزایش بحران طائفی در کشور بود، آمدند که این افراد راه جنوب نزدیک السعدیات را بستند و به آتش زدن پرچم امل و توهین به حزب الله و دبیر کل آن اقدام کردند این حادثه اتفاقی نبود بلکه کاملا با برنامه ریزی صورت گرفت و بازیی بود که نهادهای اطلاعاتی به خوبی آن را می شناختند.

به نظر می رسد کسی که خلا سیاسی در لبنان را طراحی کرد و در گذشته در تلاش بود تا شعارهای فتنه انگیز را به تظاهرات های مسالمت آمیز مردمی وارد کند پس از ناکامی؛ برای روشن کردن فتنه، به انتشار این ویدئو روی آورد و در صدد جبران ناکامی های خود یعنی وارد کردن لبنان به فتنه ای طائفه امیز و هدف قرار دادن مقاومت و ایجاد جنگ داخلی برآمد تا تر و خشک را باهم بسوزاند.

برخی از شبکه های عربی حاضر نیز با پخش مستقیم این وقایع اقدام به شایعه سازی کردند شبکه العربیه و الحدث عربستان سعودی شتابان خبری درباره حمله افراد ناشناس به چادر تحصن کنندگان در النبطیه برای تخریب آن و ویدئوهایی از درگیری های ناشی از حوادث مذهبی در مناطق مختلف در لبنان را منتشر کردند.

خانواده جوانی که این ویدئوی فتنه انگیز را منتشر کرده بود از وی برائت جستند، امام جماعت مسجد الخندق الغمیق نیز از جوانانی که از این منطقه به میدان شهدا رفته بودند برائت جست تظاهرکنندگان منطقه الخروب نیز از افرادی که راه السعدیات را بسته بودند برائت جستند که این به دلیل آن است که اهل تسنن و شیعیان لبنان کوچکترین تمایلی به فتنه انگیزی در کشور ندارند و کاملا نسبت به طرح افرادی که در کمین لبنان هستند ،هوشیارند.

برخی مقامات جنبش امل و حزب الله نیز به خاطر شناخت طرح های امریکا ، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی و مزدورانشان علیه لبنان و مقاومت؛ برای بیرون کشاندن جوانان از خیابان های مرکز بیروت به میدان امدند .

حوادث لبنان؛ یادآور حوادث عراق در سال های فتنه ای است که پس از حمله آمریکا به عراق رخ داد بنابراین تنها راه حل برای در امان ماندن لبنان از افتادن در چاه گروههای فتنه انگیز تحت مدیریت نهادهای اطلاعاتی غرب و کشورهای عربی مزدور، شتاب در تشکیل دولت جامع و دربرگیرنده همه جریان ها و ضرورت ایجاد فضایی آرام به دور از تنش های سیاسی است.

پربیننده ترین خبرها